lördag 18 februari 2017

Sjukstuga


Här hemma har det varit en sjukstuga i

lite mer än en vecka, därav jag inte varit så aktiv tyvärr...

Det hela började med att lilleman blev dålig i magen och feber, började kaskadkråkas (gärna över oss) och sedan efter/undertiden det härjades så kom även hosta och snuva. Inte lätt för en liten skritt att vara helt täppt i näsan och hosta sig igenom nätterna. 
Och självklart så smittade han ner sina föräldrar oxå... tack o lov inte med kräkningarna (fast det hade kanske varit lite bra för vikten) men snuvan o hostan har vi fått. 

Och sambon har ju självklart en släng av "manlig förkylning" så han är ju halvt döende 😏

Även om jag hostar mig igenom nätterna och vaken nästan hela dygnet så är han myyyyycket sämre än mig och lämpar över skrutten på mig... killar...

Det bästa, om man nu kan säga så, med denna förkylningen med lilleman är att han inte kan amma, jag hade slutat nästan helt med amningen innan och hade endast kvällsamningen kvar att ta bort, vilket jag nu gjort 😊inte lätt att amma när näsan är helt täppt och man andas genom munnen... 

Men igår proppade jag i mig lite gott o blandat av mediciner så idag mår jag bättre, lite hostig o snuvig fortfarande dock, sambon är fortfarande igenkorkad i näsan men förhoppningsvis släpper det på honom snart. 
Lilleman är pigg o busig som han varit under hela sjukdomstiden så där märker man inte så stor skillnad... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar