söndag 15 januari 2017

Bortbjuden x 2


Igår var vi bortbjudna halva dagen, först till sambons kusin vars sambo fyllde år så det var födelsedagsfika hemma hos dom. 
De håller också på att renovera så det var riktigt kul att se hur långt de kommit och hur snyggt det blivit då vi inte hunnit åka dit på ett tag nu. 
Kommer bli kanon när det blir färdigt! 
De har även 2 små barn, en på snart 2 som sprang runt som ett litet yrtroll :) såå söt och en liten 2 månaders som låg o sov under hela besöket. 
Isidor skötte sig galant fast hans ena tand är påväg upp och den andra ligger precis under ytan, han lekte med en boll och ville känna på alla handtagen även hemma hos dom. 

Sen var det dax att åka hem, kolla till pannan som fortfarande håller på att värma upp allt och gosa lite med hundarna innan det var dags att åka igen, denna gången  hem till svärföräldrarna...

De ville bjuda på middag o här var jag lite orolig, de lever lite mer hälsosamt nu, vilket är jättebra! och hade för en tids sen gjort en hemlagad pizza på naanbröd (eller vad de heter) och med lök, zucchini och ädelost. Detta ville dom bjuda på... jag gillar inte lök (förutom finhackad inblandad i t.ex köttfärssås) zucchini eller ädelsås... 

Sambon hade sagt till dom att jag inte gillade de och hoppades på att de skulle tänka på nån annan fyllning till mig.. vilket dom inte gjorde... 


Vi kom dit och allt var jättetrevligt, pizzabottnarna låg redo för att fyllas, påpekade ännu en gång att jag inte åt det och hoppades på att de hade tänkt på detta då de visste om de...

De hade även gjort en förrätt, musselsoppa, som var jättegod och de var tur det för min del för jag var ganska hungrig... 
När dom sedan kom in med pizzorna, jag hade gett Isidor mat så jag såg inte hur de hade gjort pizzorna, så kom de först in med min eftersom det skulle vara en specialare... den var exakt likadan som de andras förutom att de bytt ut ädelosten till vanlig ost.... Spelar ju inte så stor roll eftersom jag ändå får ta bort fyllningen under osten... 

Så min middag blev naanbröd med lite tomatsås på, bredvid låg ett berg av lök o zucchini och ost... men brödet var gott, önskade bara att jag tagit lite mer soppa... men jag vill ju gå ner i vikt så ja, detta kanske var en bra middag... 


Efterrätten däremot var mycket god, vaniljglass med varm hallonsås :) 


Isse hade mycket roligt som alltid hemma hos dom, han övade på sin krypning, ingenting där än, och lekte för fullt. 

När vi skulle åka hem så klädde jag om Isse inför natten, pyjamas och tänkte sedan att vi skippar overallen och tar åkpåsen istället så vi kan lyfta honom direkt därifrån till sängen då han alltid somnar i bilen. 
Hann tyvärr bara byta om på honom och sedan påväg ut till hallen så kräktes han på mig, lite på fel ställe så jag behövde lite hjälp med att torka bort det och medans sambons mamma var påväg med papper till mig så började Isidor kaskadkräkas, var som på film när de visar någon kräks på ett skämtsamt sätt där de sätter en slang som sprutar bredvid munnen, fast här var det äkta vara.... 
Var bara att hålla i honom, inte röra mig för då hade de kommit på väggar o möbler utan bara stå still o sikta på golvet... kom hur mycket som helst, 4 omgångar innan han var klar. 
Halva pyjamasen var dränkt, liksom jag o golvet... 
Efteråt så var Isse sitt vanliga spralliga glada jag igen... 

Var bara att byta om på honom igen till body o byxor o sen ner i overallen för att åka hem och förbereda honom hemma för natten istället... 


Stackars plutten... men tack o lov att vi inte hade hunnit ut i bilen!! 


Väl hemma sen så somnade han så gott lilla skruttungen :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar