måndag 12 september 2016

Positivt överraskad

Idag var jag ute och gick en långpromenad med lilleman, gick längst med Nättrabyån med en ljudbok i öronen och solen stekande :) underbart!! 
Skrutten sov under halva promenaden och var allmänt nöjd under sin vakna del då han låg o tittade på alla träd o fåglar som flög över oss. 

Det var riktigt härligt! Måste komma iväg så oftare!! Får bara lite dåligt samvete över att jag inte kan ta med hundarna (Britta drar o spårar alldeles för mycket). 

Men när jag var påväg tillbaka till Nättraby "centrum" så såg jag att längre fram arbetade två personer med varsin röjsåg, funderade på om jag skulle gå längsmed vägen istället för längsmed vattnet för att undvika dom, men tänkte att eftersom skrutten var vaken så stör dom inte. Så jag fortsatte. 
Och när jag närmade mig första personen så stängde hon av maskinen när hon såg mig!! Och likaså gjorde killen när han uppmärksammade mig längre fram!! 
Det var så omtänksamt att de gjorde så! De var inte precis brevid mig så det hade inte stänkt gräs på mig utan det var nog mer omtänksamhet till lilleman :) 

Hoppas att det finns fler människor som dom!! De gjorde verkligen min promenad :) 
Tack för att ni var omtänksamma 💜


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar