onsdag 24 augusti 2016

Sex månader....

Tänk vad fort tiden går! 


För ett halvår sedan så låg jag inlagd på sjukhuset pga allvarlig havandeskapsförgiftning, och just denna dagen så hade jag fler läkare och provtagningar än vanligt. 
Och för varje prov de tog desto oroligare såg de ut. Tills de tillslut kom in och sa att jag skulle sättas på fasta för att sedan akutsnittas i vecka 30+2... 10 veckor för tidigt för vår lille skrutt... Neo blev informerad, en kuvös gjordes iordning och Johnas ringdes in från jobbet. 

Och några timmar senare, närmare bestämt 22.16, så fick vi höra ett litet skrik och jag fick se honom i någon sekund innan han rusades vidare till barnläkarnas händer och vård. 



Det var en omtumlande och galen tid men tack o lov gick allt bra och vår fina lilla pojk mår bra 💙




Idag är vår skrutt ett halvår! 


Och han gör framsteg för varje dag som går, han har börjat bli ganska stabil i sin nacke, kan sitta ganska bra själv i sin matstol, äter o provar sig fram på olika puréer och gröt med bra framsteg, vänder sig om i sitt babygym och sover hela natten. 💜
Han är duktig vår lille skrutt!! 


Men visst, ibland blir man lite tokig av hans envishet o när han e kinkig o inte vill göra som en annan... Han har alltid varit envis o haft ett humör men det är bara bra! Måste bara få honom att fatta att mamma har rätt 😆

Nu ligger han o äter, hoppas att han ska vila lite sen så jag kan plocka lite här hemma inför kvällen. 


Ikväll kommer hans gudmor Zandra o hennes familj på lite fika, jag har bakat en chokladbollstårta imorse, ska bara garnera den oxå :) 

Vad passar bättre på en halvårsdag än en chokladbollstårta?! :D 



Kram på er! 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar