onsdag 10 augusti 2016

Rulltårtans dag

Igår, den 9 augusti, var det tydligen rulltårtans dag. Konstigt hur många saker som har fått sina egna dagar nu för tiden, förut fanns det i stort sett bara kanelbullens dag men nu är det kladdkakans, rulltårtans, sockornas, vänsterhäntas dag, höga klockardagen... till o med hobbitdagen och unik butik-dagen...
Galet! men men bara att hänga med...

Jag hade aldrig bakat en rulltårta förr (varför vet jag inte) så tänkte varför inte överraska gubben med en så blir han glad efter jobbet...
Han gillar dock inte bär o frukt i bakverk om vi inte pratar om pajer, så var tvungen att tänka om lite... Han är tokig i choklad så varför inte Nutella tänkte jag.
Men ville ha något mer så det inte bara blev söt Nutella, jag är tokig i nötter o grädde så kombinerade alltsammans och fick en underbart god nötig rulltårta med Nutella :)

Gubben blev jätteglad!! Och kan säga att denna var god även imorse ;)

Receptet på rulltårtan hittar ni här, har lagt den på min receptblogg, CravingsbyMalin.

2 kommentarer: