söndag 31 juli 2016

Utestängd....

I lördags så höll Johnas på i lillemans rum med renoveringen, nu var det dax för elementet att få sig en make over... detta gjorde att de luktade färg i huset så jag o lilleman flydde fältet, hundarna låg ute i friska luften på verandan.

Jag åkte in med kameran i högsta hugg, försöker hitta tillbaka till min kameratid, in till Stumholmen, promenerade runt och fottade lite. Men motiven där inne börja bli lite tjatiga nu tyvärr. Måste hitta lite nya ställen...

Gick även en runda längssmed hamnen, tänkte  om mamma o Magnus var i sin båt (tyvärr inte) för skrutten började bli hungrig. Blev att jag ammade i bilen för att sedan bege mig hemåt....

Dock så kom jag inte redigt hela vägen hem... när jag kom till vår järnvägsövergång så märkte jag att kön var väldigt lång, visst bommarna var nere men folket brukar inte stå brevid bilarna och samtala, något måste vara galet... Såg att mina grannar Zandra o Stefan var framför mig med barnen och när tåget kört förbi så hoppade ingen av dom in i bilarna (de hade dubbla bilar denna gången) så nått måste vara helt galet tänkte jag...
Lilleman hade somnat bak i bilen så jag gick ut till Zandra som var påväg mot mig, ser då att ena bommen ligger ner bredvid körbanan... suck...

Visar sig att de hade stått i denna bilkön i över en timme redan då någon verkar ha kört ner bommen och då går inte den andra bommen upp.
Banverket var informerade då detta är den enda öppna vägen in o ut till oss (finns två andra bilvägar men dem har bonden låst då det är hans vägar) så tycker man att de borde prioitera att lösa problemet men fick som svar "han kommer när han kommer"...

Jag hade matvaror i bilen, likaså grannen Stefan så jag fixade att Johnas kom o hämtade barnen o varorna, vi kunde ju mötas upp vid bommen, lilleman började vakna och då jag inte visste hur länge detta skulle ta så vågade jag inte lämna över honom oxå, om han skulle bli hungrig igen...

Efter en o en halv timme så kom killen som skulle fixa bommen, tajmade in de med ett tåg så vi fick vänta på att de skulle åka förbi men sen släppte han in oss i Gredeby igen :)

Då hade under min tid i kön ca 5 bilar vänt och Zandra berättade att de va nästan lika många innan jag hann komma dit... tur han öppnade snart för annars hade kön varit ut till gatan...

Några satte sina bilar på en parkering och gick hem istället.

När något sånt här händer så är det dumt att bonden låst de andra vägarna :(

Tack o lov att det var soligt och skönt ute så det inte var mitt i smällkalla vintern....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar