söndag 5 juni 2016

Tid o sömnbrist....

Nått jag märker nu när Isidor inte sover lika mycket som tiden inne på Neonatal, är att man hinner inte lika mycket som innan... Och särskilt inte ute i trädgården!! 

Isse ska ju inte vara ute i solen så det blir inte mycket solmys för min del :( jag springer ut i korta stunder när han äntligen sover men då är det ju så mycket annat som man oxå ska hinna med.... 

Sen är man själv lite slut då det inte blir så mycket nattsömn, jag är glad om jag nån gång får 4 timmar sammanhängande sömn, annars är det 1-2 timmar som max...

Därav det inte blivit så mycket inlägg på senare tid :( sorry för det men det är oftast jag som har Isidor hos/på mig så när han äntligen somnar för kvällen/natten så tar man inte sig alltid tiden att sätta igång datorn för att skriva av sig utan man går o lägger sig istället, borde egentligen prioritera mig lite mer då jag älskar att skriva men men... men samtidigt behöver jag sömnen...

Jag har flera inlägg uppe i skallen som jag hade velat få ner av vad som har hänt under den här senaste månaden, lite stressande att jag inte fått det så jag ska försöka bättra mig!! Annars går jag mest o är irriterad över att jag inte hinner med, och ja vi ska inte ens tala om trädgården nu när jag inte kan vara ute o rensa o plocka hela tiden så den växer verkligen ifrån mig!

Har även ca 5 olika receptinlägg att skriva ner på CravingsbyMalin så det ska jag oxå försöka hinna med... 

Men man får ta de som de kommer när man inte har nån hjälp utifrån, vi prioritera det viktigaste här hemma, Johnas byter vattenfilter just nu, han har även fixat med vädringsspärrar på dörrar, Isse har fått upp ett myggnät/sänghimmel över sin säng och med sängbollar som hänger ner, med bollarna blev det däremot för ljust, Isse vill ha det lite ljust när han sover, han är nog van vid det från vårdsalen, men det blev lite för ljust så jag måste tänka om lite där.... men jag ska nog få till det :) 

Tjingeling!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar