tisdag 3 maj 2016

Hund och barnvagnspromenad....

Idag är första dagen som jag är själv hemma med skrutten på min mammaledighet :) 

Känns lite konstigt med tanke på att han är över 2 månader gammal men visst, egentligen skulle ha bara varit 3 dagar om hans BF-dag hade varit korrekt... 

Vi mjukstartade dagen med amning o lite TV 4 morronnyheter. Kände sedan att jag ville ut i detta underbara vädret, strålande solsken, och att hundarna behövde ut. 
Nu är våren verkligen tillbaka   (ingen mer snö nu tack!!)
Men va lite kluven då jag inte gått själv med doggsen o vagnen så var osäker på hur det skulle gå, Britta är ju ganska dragig av sig... 
Men hur ska man veta o lära sig om man inte testar?? 
Så på med halsband o koppel, använde mig av ett Y-koppel så jag bara behövde hålla i ett koppel, det var ganska smart för då är även hundarna mer begränsade i längden på koppel. 
Isse somnade ganska snart i vagnen, de brukar han göra, och det kändes bra. Britta försökte dra iväg men efter en liten stund så började även hon anpassa sig. 
Jag hade en del brev som skulle postas så såg en promenad ner till "Gula lådan" som en ganska passande start. 
Jag kom dock bara några hus bort innan jag stötte ihop med en granne som var ute o portade i sitt trädgårdsland, han har ett underbart stort land som växer o frodas på sommaren <3 riktigt gröna fingrar på honom!
Vi stod och pratade lite om Gredeby och husen runt omkring, älskar när han sätter igång och berättar sin historia så man får lite kött på benen om hur det en gång var här i trakten. 


Vi har haft två mindre hus till på tomten, ett vitt hus till tjänstefolket nere vid åkrarna, ser fortfarande grunden efter det och ett mindre rött hus, där ser vi också grunden och vad som ser ut som grunden till en skorsten. 
Sen har tydligen grannens hus, på andra sidan vägen, varit stall. 
Underbart :) 

Men vi behövde vandra vidare, solen gassade på ganska bra o ville inte att Isidor skulle smälta bort... och gubben behövde porta vidare... 
Vandrade ner till brevlådan, dock efter att jag konstaterat att Isse fortfarande var vid gott mod :) 

Hundarna ville dock inte vända och redan gå tillbaka fast deras tungor hängde i backen ;) men det var skönt att få komma hem igen. 
Vi hade varit ute i en timme fast hade ärligt talat kunnat vara ute i en timme till men kände att det får räcka som en första gång, får mjukstarta lite... 

Jätteglad över att det funkade och att jag helt klart kommer att göra om det :) bara lite drygt att det är ganska hoppigt o gropigt inne på skogsvägen för annars hade man kunnat gå där oxå.... 

Ikväll blir det dejt med Zandra o Carro, Zandra ska få vackra naglar av henne o Isse o jag hänger med :) 

Hade gärna legat i trädgårdslandet fram tills dess så att det hade hän underverk där ute men får se vad Isse för vid nästa sovpaus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar