tisdag 16 februari 2016

Bröllop

I helgen var vi på Johnas kusin Elins bröllop.
Det var ett vackert men kallt bröllop då det inte precis är sommarvärme ute....
Vigseln hölls i Lösens kyrka och jag klarade mig från att hosta nästan hela tiden, blev en omgång under sista solosången dock. Och troligtvis då så hostade jag sönder ett muskelfäste :( det gör grymt ont under högra bröstet varje gång jag hostar, andas, snyter mig, reser mig upp m.m..... Typiskt!!!

Men vigseln var vacker iallafall och efteråt åkte vi till Bubbetorpsgård för festen.
Det är ett populärt ställe att hålla sina festligheter på men även här har jag inte varit med om att ha det under denna kalla årstiden, men det gick bra ändå, dock inget mingel utomhus :)

Vi började med lite mingel tills dess att brudparet kom, då satte vi oss till bords för att sedan inta en jättegod buffé, jag fick alkoholfritt vin då jag är gravid o smart nog hade de placerat ytterligare en gravid tjej till vid mig så vi delade flaska :)
Blev endel tal och bildspel, skratt och sång :)
Jag tror att alla hade jättetrevligt! Stämningen var på topp även när det upptäcktes att kaffefilter hade glömts bort så att det blev lite väntetid...
Men det var inte så farligt, vi hade trevligt ändå undertiden :)
Sen blev det äntligen en underbart god tårta och biskvier till den till Johnas förtjusning! Tror han åt minst fem biskvier :P
Efter det blev det dans med öppen bar, hade tre underbara bartenders som verkligen var på rätt ställe och bjöd på sig själva :)
Fanns även en tavla som man kunde måla på, en minnersbok att skriva nått trevligt till brudparet och även en kamera med massa tillhörande skyltar, mustascher, ögon m.m som man kunde fota sig med :) där var nog gästerna mest under kvällen :P

Vi hade tänkt att ge brudparet ett äppelträd i bröllopspresent men årstiden är ju inte redigt den rätta för det.... Så vi fick tänka till lite...
Köpte en svart pilkorg, fyllde den med äpplen i olika färger o storlekar, la även i tre olika sorters äppelmustflaskor och sedan fick det bli ett presentkort på ett äppelträd istället :)

Dom blev jätteglada för presenten så jag hoppas att dom sedan när säsongen bjuder på det, hittar ett fint litet träd som kommer att passa dom :)

Vid tolvslaget så gick vi alla ut och tände upp flera japanska ljuslyktor som fick stiga mot skyn, det var jättefint men det var inte särskilt enkelt att tända eld på dom och att få dom att stiga.... Men skam den som ger sig! Tillslut så gick det och de svävade iväg :)

Tack Elin o Fredrik Appelqvist för att vi fick dela denna dagen med er!
Lycka till i framtiden med ert gemensamma liv! :D 

Kommer att lägga in lite bilder sedan när jag kommer hem o sitter vid datorn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar