lördag 9 januari 2016

Sprattlare

Varje kväll numera så känner jag av vår lille sprattlare i magen :) 
Vi märkte ju på ultraljudet nr 2 att det var en livlig liten krabat och det märker jag verkligen nu om kvällarna, det är ett fasligt sprattlande o bultande, tack o lov så är den inte så stor än eller så stark så det känns inte så möe men fortsätter den så här sen så får jag roligt :P 
Kanske e bra att jag har moderkakan framåt, den ska ju ta de värsta stötarna... 

Får väl se om den e lika vild sen när den kommer ut till oss :P  

Märkte idag att jag även fått några bristningar på brösten, typiskt, men tycker de eär lite konstigt att de kommer nu, nu har de ju inte vuxit något mer på ett bra tag o de bör ju inte bli större förrens om någraa månader.... 

Annars känner jag mig mest stor, har ju som sagt modekakan framåt så de ger mig en ganska stor mage redan nu men känner mig ändå ganska stor... vill inte veta hur stor jag kommer att bli när detta äventyret är över.... 

Nästa helg är det Stockholm som gäller :D ska bli kul att åka upp dig o träffa vänner o familjen, dock så behöver jag hitta en klänning innan dess till en 40 års-fest... lycka till med det... får se vad jag kan hitta på där.... 

Kom på en sak... något jag alltid tyckt varit drygt när mina gravida vänner pratade om sina graviditetsveckor, var att jag alltid tyst för mig själv räknade ut vilken månad de var i istället, veckan sa mig inte så mycket men fick man månaden så fick man en bättre uppskattning på hur långt gångna de var i... :P 
Vet inte om fler än jag har de problemet, kan även komma på mig själv nu när jag håller koll på min vecka omvandla det till månader, blev lite paff när jag ändrade de till månader idag och fick att på måndag går jag in i månad 6... galet!! :) 

Men här kommer iallafall en liten snabbomvandlare...
Vecka 1-4 - 1:a månaden 
Vecka 5-8 - 2:a månaden 
Vecka 9-12 - 3:e månaden 
Vecka 13-16 - 4:e månaden 
Vecka 17-20 - 5:e månaden  
Vecka 24-28 - 6:e månaden 
Vecka 29-32 - 7:e månaden 
Vecka 33-36 - 8:e månaden 
Vecka 37-40 - 9:e månaden 
Vecka 41 och uppåt - övertid
Här kommer lite magbilder på mig än så länge.... 
Bild 1: 10/12-2015 v. 19+3   Bild 2: 19/12-2015 v. 20+5   Bild 3: 24/12-2015 v. 21+3   Bild 4 och 5: 9/1-2016 v. 23+5   

1 kommentar: