onsdag 23 december 2015

Dan före dopparedan :)

Igår och idag har det varit dagar fulla med måsten men många roliga o bra måsten. Och vi fick faktiskt alla gjorda :)

Nu är alla klapparna handlade och inslagna, dock så blir det inga rim för jag e kass på att rimma! 
Jag tycker däremot det är lite roligt med rim men tyvärr så avslöjar det ibland innehållet innan man har fått öppna klappen... 
Men vissa rim är riktigt bra och det är roligt att en del personer kan rimma så otroligt bra! 

Men det är skönt att alla klapparna är klara, tidigare har jag suttit fram till småtimmarna dagen innan och gjort färdigt klapparna alt slagit in dom, nu sitter vi i soffan o varvar ner och kollar på någon dålig B-film som inte ger en det minsta julkänsla tyvärr... 

Det är något som är ganska trist, 10 grader varmt och regn på julafton....  o vart e alla mysiga julfilmerna som alltid rullade förr på tv:n?? 
Nee julkänslan vill tyvärr inte infinna sig, kan inte tro att det är julafton imorgon... 

Vad hände med all snö som kom när man var liten runt juletid, man var ju alltid ute som barn och byggde snögrottor, snögubbar, ljuslyktor, gjorde snöänglar och åkte skidor o pulka... tyvärr så kommer nog inte snön komma tillbaka på samma sätt som det var när man själv barn, men förhoppningsvis sås får vår lilla skrutt uppleva snö på julafton i framtiden oxå... 

Själv mår jag annars ganska bra, ha bara en väldigt dryg halsbränna nu som återkommer varje kväll tyvärr. 
Var på kontroll igår och fick höra fisens hjärtljud för första gången, det var ganska fräckt faktiskt! :) 
Allt verkade bra med oss tack o lov och är så nöjd med min barnmorska, hon e riktigt bra, neutral o med fötterna på jorden :) 
Nu har jag inte nästa tid förrens om en månad. 

Igår var vi hos några vänner på glöggmys o julfilm, Mupparnas julsaga, och spanade in deras nya lägenhet. 
Lägenheten hade en riktigt bra o snygg planlösning och mycket bättre än deras förra boende. 
Filmen var helt oki men jag gillar Disneys version bättre med farbror Joakim, Kalle Anka o Musse Pigg.

Imorgon ska vi hem till min bror och fira jul med familjen, hundarna får dock tyvärr vara
hemma. Men jag hoppas att det blir en mysig och trevlig julafton med god mat, trevlig stämning och många glada skratt :) 

Hoppas att ni där ute får en underbar julafton utan stress och kiv, ta det lugnt i trafiken bara!

God jul på er!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar