onsdag 4 november 2015

Ledig dag :)

Idag har jag en ledig dag! :) 
Och ja jag kan säga en ledig dag fast jag pluggar och jag är arbetssökande. Jag bli nämligen (förhoppningsvis) klar med plugget imorgon (!) 7 veckor tidigare än vad lärarna hade planerat, vilket känns väldigt skönt! Hade nog klarat av de på ytterligare några tidigare om jag hade jobbat alla fem dagarna upp i växjö men det är jag glad över att jag inte gjort. Så idag fick jag en ledig dag pga av att lärarna hade möten hela eftermiddagen och det enda jag har kvar är att se så jag klarade sista inlämningsuppgiften och få mitt intyg :) Såå skönt och så nöjd! 
Jag har ingen utbildning inom detta (Administration o Ekonomi) tidigare och då är det få, faktiskt under 10%, som klarar av kursen på sina ursprungliga 14 veckor. Därav de gav mig 18 veckor istället. 
Jag klarade tillslut kursen på 11 veckor :)

Idag har jag tagit sovmorron (var klarvaken kl 7 :S ) och sedan gått en långpromenad med hundarna, vilket inte märks nu för de håller på att riva halva vardagsrummet med sitt busande o lekande.
Även städat ur vår nyrenoverade linnegarderob, fick elen indragen där igår och så fort doften efter golvet som vi lackat har försvunnit så kan jag börja organisera där inne. Har torkat av alla hyllor (skruvat fast två av dom), dammsugit och burit in lådhurtsen som ska vara under trappan. Ska bli så skönt att kunna organisera upp allt som ska vara där inne! 
Sedan är det blivande barnrummen som ska tömmas så att de kan renoveras. De ska oxå bli kul för då får jag äntligen bort de sista kartongerna och ordning i HELA huset :) längtar! 
Men de kommer ta flera månader för de ska upp en vägg, bytas fönster o element så de passar bättre till två rum än till ett som  det är i dagsläget. Det enda dumma är att Johnas använder halva rummet till sitt material o sågrum så vart vi gör av alla dom sakerna undertiden är en bra fråga.... 
Jag har även lyxat till det med nygräddade våfflor, glass, vispad grädde o nutella idag! :) nomnomnom!

Nu ska jag hoppa in i duschen för snart ska jag träffa min fina vän Malin för en fika o tjejsnack inne i stan, var jättelänge sedan sist och ja det måste vi verkligen bli bättre på!!! 


Hoppas att ni där ute får en underbar o mysig höstdag! 
(4 veckor kvar till julens början....) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar