måndag 26 oktober 2015

Hösten är här....

Ja nu är verkligen hösten här.... 
Man märker det på mörkret som kommer krypandes mer o mer om mornarna och tidiga kvällar, på att temperaturen sakta drar sig neråt nollan och att det är lite ruggigare ute numera. 
Vi har även ställt tillbaka klockorna en timme i helgen så nu är sommartiden över! Men våra utemöbler o grillen har inte fått komma in i garaget än tyvärr, måste ta oss tiden till det!! 

Jag har varit på en fotokurs förra helgen, lärde mig lite mer av kamerans grunder o inställningar, fota i rörelse och lite tips o idéer. 
Ska bara ta mig tiden att göra hans deluppgifter som kommer att komma nu under de närmaste fyra veckorna, första uppgiften är att fota i rörelse, har inte tagit mig i kragen o gjort de än men ska försöka göra det snart! 

Jag har även varit en hårmodell i förra veckan, såg chansen att få håret färgat gratis och samtidigt vara med om en kul modevisning, först funderare de på att färga mig platinablond :S men tack o lov ändrade de sig till lite mer höstliga färger så jag fick en mörk grund vid bottnen o lite "utväxt" och sedan en höstlig rödbrun färg på resten av håret. 
Sedan rullade de upp håret i massor av småspolar så jag hade mängder med små lockar sen :) va lite coolt faktiskt :P men de fick jag inte behålla för jag fick två inbakade flätor som sedan gick ner till en tredje. 
Det var en kul upplevelse och jag gör det gärna igen! Hoppas bara att dom är nöjda med mitt resultat. 

Här hemma håller vi på inne i garderoben på övervåningen under trappan till vinden. 
Johnas har valt färgen och det blev en skrikig lime(?)grön färg men det kommer bli en snygg kontrast mot vita hyllplan och svarta snirkliga konsoler sen. 
Vi har även plockat fram det ursprungliga trägolvet som vi hittade under den fula plastmattan. Jag har legat o knäskurat de med såpa för att få bort åratal med smuts. Men det var det värt för det var ett riktigt snyggt golv som växte fram, förhoppningsvis har vi fler sådana här hemma :)


Vi har även haft oturen att ha besök av vildsvin under natten.... de har bökat upp för fullt decimeterdjupa fält under äppelträden o vid vinbärsbuskarna, det var ingen vacker syn när man steg upp!
Vi såg o hörde att gamla ägaren hade haft problem med vildsvinen när vi flyttade in men vi har inte fått uppleva de förrens nu, tyvärr. Får fixa trädgården till våren. 
Släppte ut hundarna så de har sprungit en hel del på den delen av trädgården nu i helgen o sen dess har de inte kommit in igen så förhoppningsvis så slipper vi dom i framtiden!

Britta ha varit lite dålig då hon inte tagit åt sig näringen i maten hon fått men efter ett veterinärsbesök, lite medicin som inte alls var rolig att ta, och nytt foder så är hon tillbaka till att vara samma busiga, vilda lilla tjej som vi är vana vid.... men det var verkligen lugnare här i huset när hon var sjuk..... 
Nu när man kommer hem så har hon dragit ut alla sina leksaker ur sin korg o de ligger överallt! Hon har idag redan dragit igång Nova för lek tre gånger o klockan är bara 11... o nu åkte sakerna ur sin korg igen.... ja ja vad e en bal på slottet..... hon är frisk iallafall :D 
Man kanske skulle lära henne ordet städa.....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar