onsdag 26 augusti 2015

Underbara vänner!!

När det väl gäller så har vi underbara vänner som finns där för oss och ställer upp! Och det uppskattar vi verkligen!!! 

Ännu en gång så ville inte vår åkgräsklippare vara med oss, den har varit väldigt kinkig på sista tiden och nu fick jag nog... jag tog med mig sambon, åkte till Jula och  vi köpte två robotgräsklippare, nu får det vara nog! 

Problemet var bara att gräsmattan var tvungen att klippas ner o att röjas... 
Vi lånade svärfars handgräsklippare och sedan så kom Rickard med sin röjsåg och började gå vid alla kanterna. 
Zandra och Stefan frågade oss om de kunde hjälpa till och det var verkligen en snäll och välbehövlig tanke! Underbara människor som la nästan hela lördagen hemma hos oss och röjde i trädgården, när gräset var klippt så gick tre killar med varsin röjsåg och gick igenom hela trädgården :) 
Det gjorde verkligen underverk!! 


Nu ska vi till helgen sätta ut märlorna och tråden och sedan sätta ut de små vilddjuren och se hur de klarar av vår trädgård :) 
Den är ju egentligen lite för stor för dom men ena får ta framsidan och den andra baksidan och förhoppningsvis så klipper den hela gräsmattan mellan några laddningar. 

Sen behöver inte Johnas behöva lägga mer tid, energi eller humör på gräsmattan o klipparen/na :) 

Jag har inte hunnit så mycket mer med mina rabatter i trädgården för jag kommer inte hem förrens vid halv sju om kvällarna och då blir det inte att man går ut till ogräset, och helgen blev det att jag var sällskap till Zandra o barnen (men det var bara trevligt) 

Där märker man verkligen när man har vänner som bryr sig om en! 
De såg när vi behövde dom och kom till oss med leende på läpparna och ställde upp för oss :) 

Det är något vi inte kommer att glömma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar