onsdag 12 augusti 2015

Späckat schema....

Idag så har/ är det ett späckat schema för min del.... tack o lov (om man får säga så) att jag är hemma så man hinner med allt! O ändå så hinner jag inte/tar mig inte tiden till allt jag vill göra... 
Jag har sagt det förr och säger det igen, jag hade lätt kunnat vara en hemmafru om man hade fått betalt för det! Man måste ju leva oxå och eftersom jag inte är tillsammans med en miljardär så måste båda jobba... men lätt att jag hade kunnat vara hemma o sköta om allt här, bättre för doggsen oxå! 

Men men tillbaka till verkligheten, idag så har jag pressat in cykeln i bilens bagage för att köra den till cykelverkstaden, det är äntligen dax att den ska få nya däck som det inte är punka på :) Det ska bli grymt skönt att kunna börja cykla igen! Jag tänkte jag skulle cykla till bussen nu när jag ska plugga och sedan även till andra ställen som butiken o ner till byn, hem till mamma o Magnus o upp till Zandra :) 
Cykeln blir klar på tisdag så då planerar jag att cykla hem den från Lyckeby till Nättraby, så det kommer säkert att regna på tisdag :P 

Har även lämnat mobilen hos min teknikkille Patrik, Johnas skulle vara lite gullig o kärleksfull igår och skulle lyfta upp mig på köksbänken för att gosa lite... o självklart flög mobilen ur min ficka o ner på golvet- vilket resulterade i en spräckt skärm igen!!! 
Men Patrik var gullig o kunde ta emot mig med en gång så nu är den iväg på lagning. 
Har även varit iväg o handlat på morronen för att nu snott ihop en Marskladdkaka som just nu står i ugnen, Johnas bror fyller år idag o då resten av familjen är iväg så tänkte vi åka upp till honom o bjuda på nått gott :) 
Så bakning blev på schemat :) Men de e bara roligt! 
Ska leta fram något gott brödrecept oxå så att Johnas får nybakat bröd till helgen :) 


Har även städat köket, hade Zandra o hennes familj på glassfika här igår, jag hade överdrivet som vanligt så här var det 5 olika sorters topping, 4 olika sorters glass, massvis med strössel, minimarshmallows och minimaränger, strutar o kex o vispad grädde =) 
Ungarna (o jag) stormtrivdes! 
Slutade med massor av spel o prat, Zandra var nog den som var gladast, hon slog nämligen Johnas i ett långt parti schack :D 

Sedan av dagens schema så står det en kanske fika med en vän, hämta ett paket, en långpromenad med doggsen så att de oxå får lite uppmärksamhet, laga mat, hade tänkt experimentera ihop en laxtärningsmåltid med spenatsås med tagliatelle :) blir den bra så hamnar den på Cravingsbloggen och slutligen göra topping till tårtan, slå in paketet och åka upp till födelsedagsbarnet o överraska honom :) 

Haha tänk då om man skulle jobbat 8 timmar mitt i allt detta oxå... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar