fredag 21 augusti 2015

Första veckan...

....är avklarad och jag överlevde och fattade :) 
Första veckan har varit en mjukstart tack o lov men vi har redan varit inne på lagar, avtal, protokoll, bestämmelser i ett företag och organisationen i ett företag. Har säkert glömt något oxå ;)
Nästa vecka ska vi gå in på budget... Här går det undan! 

Tack o lov så kommer jag att kunna jobba hemifrån måndagar och fredagar! Det kommer att bli riktigt skönt! 
Det blir väldigt långa dagar för mig då jag ska gå i skolan mellan klockan 8-16, det betyder att jag måste ta tåget 05.15 och är hemma igen på kvällen vid 19.10 ca. Så det är skönt att jag får fyra dagar hemma varav två med plugg :) 

Annars så är vi ett glatt gäng, iallafall med den svenska delen av alla. Vi sitter ihop vid datorerna, när vi fikar o lunchar o funkar bra ihop tycker jag :) 
Och de flesta av oss ska jobba hemifrån. 

Det är väldigt mycket självstudier så man kan säga att kursen skulle kunna vara största delen på distans men det är det inte tyvärr. Men hemifrån istället ;) 

Än så länge så känns det bra, vi hjälper varandra och ingen gnölar :) 
Men nästa vecka blir tuffare! 

Nu sitter jag på tåget påvägen hem (en kvart försenat än så länge för nu har vi stannat igen för att vänta in ett mötande tåg, känns inte som om det kommer snart då de ropade ut i högtalaren att man kunde gå ut och sträcka på benen...) 
Men sedan blir det minigolf tillsammans med Tessan och Jhonny. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar