måndag 17 augusti 2015

Back to school

Idag så har jag börjat plugga igen :) var några år sedan sist men nu e man tillbaka igen... 

Jag har börjat en Ekonomi och administrationsutbildning genom arbetsförmedlingen uppe i Växjö. 
Det bästa med utbildningen är att arbetsförmedlingen betalar så jag behöver inte ta några lån (hade jag inte haft råd med ändå)och det är något som jag faktiskt vill plugga o jobba med :) 
Men det negativa är att den är uppe i Växjö, varje dag.... så jag dagspendlar samtidigt som tågbanan renoveras så halva sträckan är med ersättningsbuss och en halvtimme längre... yeay.... 
Jag kommer att vara på plugget mellan kl 8-16 så jag tar bussen/tågen kl 5.00 och kommer hem igen vid 19-tiden, pust.... men det bästa är att jag kommer få lite motion samtidigt då jag har en 20 minuters gångväg till o från tåg o plugg. Och just nu är det underbart skönt att gå då den ligger utmed vattnet och strålande solsken, får se vad jag tycker om de när det är vinter o regnar småspik o blåser halv storm från havet.... ;) 


Utbildningen känns jättebra! 
Kommer lära mig (om jag fattar nått) massor inom administration och inom ekonomi. 


Imorgon, tisdag, ska vi däremot få ett test inom svenska, matte :S och data, det ser jag inte fram emot, har ju inte räknat matte sen första året på gymnasiet.... 

Det som är riktigt bra med denna utbildningen är att den är individanpassad, så jag får den tiden jag behöver på mig för att klara uppgifterna, det känns riktigt bra! På detta viset så vet man inte hur lång tid utbildningen kommer att ta, den kommer minst att vara 18 veckor så jag kommer minst att plugga till årsskiftet. 
Och förhoppningsvis så kommer jag att ha väldigt stor nytta med detta och som gör att jag kommer att hitta ett jobb som jag kommer att trivas med och klarar av utan problem, alt om jag o Zandra sätter igång med våra galna idéer så kommer jag verkligen att ha användning av denna utbildningen :) 
Dumma är bara att jag måste söka jobb samtidigt och att mina stämpeldagar tickar samtidigt :( 

Mer info kommer att komma löpande, massor som händer just nu :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar