torsdag 9 juli 2015

Höst mitt i sommaren...

Vart tog sommaren vägen? 
Förra helgen var det över 34 grader varmt ute och just nu är det ca 15 grader mitt på dan..... brrr...  
jag vill ha tillbaka min sommarvärme då vi håller på för fullt ute i trädgården, vi har hållit på med trädgårdslandet, grindarna in är klara och förhoppningsvis snart oxå staketet, man får vänta lite tills gubben e på humör för att. ;) 
Jag har även hållt på att bära sten i flera dagar till några större rosenrabatter, är inte redigt klar än men snart så :) 
Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder på vad vi gjort men då det numera regnar var o varannan dag så e de inte lika roligt så de får komma sen när solen kikar fram... 

Johnas har även fixat en vattenutkastare så att nu kan man koppla in vattenslangen igen o vattna lite mer ordentligt och slippa springa med vattenkannan (blir ju x antal rundor...) men det behöver man ju knappt nu pga allt regn... :P 

Ska även försöka fixa rondellen med dammen och fontänen.... nästa större projekt... :) men snart får vi gå in o jobba inomhus igen för de e nästan ingen mening ute... 
Typiskt när man denna sommaren (3 av 2 somrar) äntligen skulle få vara ute, första sommaren var det väggar o tak o förra sommaren höll vi på med köket... denna sommaren skulle vi ta tag i våt vildvuxna trädgård o vad händer... första sommaren på 3 år blir det höst... :S 

Jaja jag håller tummar o tår men enligt meteorologerna så ska det fortsätta vara höst o rusk ett bra tag till... dom brukar väl ha fel?!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar