tisdag 16 juni 2015

Trädgårdstisdag

Något program som jag verkligen gillar det är Trädgårdstisdag, eller som det tidigare har hetat; Trädgårdsfredag o Trädgårdsonsdag... ja kärt barn har ju många namn :P 
Men trots det har varit många namnbyten beroende på vilken dag de fått sändningstillstånd på så är det samme härliga trygga goa enkla gäng... Ja förutom denna säsongen det vill säga, denna säsongen har nämligen trion blivit en kvartett men det har inte gjort något i mina ögon, Malin (snyggt namn) ;) har fört in en frisk bris i programmet o lärt oss o gett oss massor av idéer på vad man kan göra runt omkring. 
Hon har fått mycket utrymme denna säsongen så tyvärr har det inte blivit lika mycket på växterna men tror det kommer att jämna ut sig med tiden, misstänker att de gett henne lite xtra ljus under hennes första säsong då deras trädgård i programmet redan har väldigt mycket. Jag menar hur mycket förändringar kan man egentligen göra i en trädgård utan att börja om på nytt igen o igen o igen? 

Idag fick jag iallafall en bra idé av Malin till ett halvt om halvt coolt insynsskydd till blivande altanen, får se sedan när det väl är dax om det skulle passa in där men känns som om jag skulle få till det så skulle det kunna bli riktigt fräckt :) 


Men jag gillar detta gänget! De är jordnära o mysiga och har många bra tips, recept o inspiration! 
Älskar Tareqs matkunskap! Ska se om jag inte ska blanda till hans midsommardrink som han gjorde i detta programmet.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar