onsdag 17 juni 2015

Skrivsugen...

Jag gillar verkligen att skriva, men som jag sagt tidigare; har inte alltid nått vettigt ATT skriva ;) 

Hade gärna som min käraste vän Malin sa; bloggat professionellt även om det inte hade kunnat vara på heltid. 
Men hade gärna gjort det åt nått företag där det händer lite så det hade varit lite varierat :) 

Jag ha själv sammanställt lite olika fakta om Karlskrona o känner att jag skulle vilja ta upp den tråden igen, ska bara ta mig tiden... Karlskrona är ett intressant område så det skriver jag mer än gärna om o vad som händer o sker här :) men hade helst fått lite lön för de ;) 

Ja det hade varit en rolig dröm att få göra o kunna försörja sig på :) får väl de hur det går med den saken.... Men drömma ska man ju göra så jag håller tummarna! 
Jag har även en del andra drömmar som gärna hade fått slå in, ibland känner jag att jag önskar att jag vore ekonomisk oberoende så jag skulle kunna sätta alla mina idéer till verket :P många tankar i luften o universum där faktiskt en del inte e så tokiga som man kan tro! 

Men men med fötterna på jorden så får man bita i det sura äpplet o vara lite realistisk och fortsätta drömma på fritiden istället... Och vem vet... Nån vacker dag kanske man har tur ;D

Men det hade varit riktigt roligt att få blogga om saker o ting yrkesmässigt och samtidigt få uppleva allt, besöka exotiska platser och se saker som kanske varit låsta i åratal. 
Och sedan få sätta sig ner och dela med sig allt till alla som är intresserade och kanske inspirera dom till att lämna hemmet och se sig om utanför ytterdörrarna :) 

Har en bekant som skriver o driver en reseblogg och jösses vilka platser hon får besöka! 
Hon är en underbar person med fötterna på jorden så hon kan även se det vackra i lilla Karlskrona fastän hon besöker jordens alla hörn och det, det tycker jag är pricken över i:et i hennes inlägg! 
Det känns verkligen mer äkta att höra en vanlig trebarnsmamma berätta om sin upplevelse än att läsa om stället i en guidebok! 
Vill ni läsa hennes blogg, resfredag, vilket jag rekommenderar att ni gör om ni gillar att resa så hittar ni den här

Mmm så hade jag gillat att skriva och kunna nå ut till folk o verkligen fängsla dom :) 
Kunna dela med mig och få folket att vilja se och uppleva saker o ting efter dom läst det jag berättat :) 

Ja ja vad är en bal på slottet.....

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har Malin! Och ja, visst tycker jag att Karlskrona är minst lika vackert som en exotisk strand på Fiji... :) /Hälsar den äventyrslystna trebarnsmamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Kul att höra att du gillar den :)
      Hade tänkt fråga dig i helgen om jag får länka till din blogg i detta inlägget men du va inte nere i år så frågar nu istället :) tänker om nån läser mig o vill komma vidare till dig :)

      Radera
    2. Såklart du får Malin, det är ju bara bra för mig!

      Radera