tisdag 5 maj 2015

Söka jobb

Att söka jobb är verkligen ett heltidsjobb, jag har suttit halva dagen med att skriva och fylla i ansökningar som man måste göra på deras egna sidor, det är verkligen inte som förr där man skickade sitt CV och ett personligt brev, snabbt o lätt och man hann med att göra lite av dagen. 
Numera måste man sitta och fylla i varje uppgift om o om igen, tar ju en evighet med alla datum och gu vet allt. 
Det är nog det som gör att man drar sig lite för att börja skriva o skicka iväg sin ansökan, man vet att det ofta tar flera timmar o man drar sig för att göra det en dag när solen strålar. Hade man bara kunnat skicka iväg sitt CV o personliga brev lite smidigare så tror jag att många fler jobb hade blivit sökta. 

Jag vill dessutom ha ett jobb som jag inte ha gymnasieutbildning för så där är det lite klurigare att få fram att man faktiskt har arbetat med detta och trivs med det. 
Ja ja vad är en bal på slottet egentligen... 
Nu är iallafall två ansökningar iväg skickade och sedan får jag se hur det går med det. 
Har även en kurs på torsdag som jag ska gå genom Trygghetsrådet så kanske lär jag mig något nytt och viktigt :) 


Det dryga är mest att alla jobben kommer ju inte ut till oss som letar, endel jobb måste man hitta på annat sätt och endel jobb finns bara bakom väggarna där man ska bli rekommenderad för att ens komma i närheten av dom... trist tycker jag för då kanske den personen som är perfekt för just det jobbet missar den chansen. 

men men nån dag hittar man nått att pyssla med :) 

Det enda som är stört är när man ska stämpla samtidigt, jag måste ju tacka nej till deltidsjobb o xtrajobb för att jag förlorar på att jobba medans jag stämplar eftersom man inte får stämpla upp till en heltid numera. Visst man har ett visst antal dagar som man kan göra det men de är inte många. Stört system! 

Ne nu kräver doggsen min uppmärksamhet så jag får väl vara lite rolig ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar