tisdag 19 maj 2015

Malins möhippa

Den senaste tiden har det varit mycket med att planera min vän Malins möhippa som vi hade för henne den 9/5 och fixa inför hennes bröllop som går av stapeln om 2 veckor. (Och fixa hemma för vårt kalas som är helgen efter Malin o Henkes bröllop)

Jag är tärna på hennes bröllop :) så möhippan var något som jag ville planera åt henne, hon är inte en partytjej som är ute varje hel utan mer en hemmatjej som gärna går o lägger sig tidigt med en kopp the o en bra ljudbok :)
Det som var knepigast med att planera hennes möhippa var att enda kontakten jag hade var hennes blivande man som låg ute på sjön o jobbade praktiskt taget 24/7 så det var mailkontakt som gällde där... och jag fick en lista på brudens vänner, dom är utspridda i Göteborg, Kalmar, Helsingborg och Karlskrona... och jag hade inte träffat nån av dom.

Jag började med att kolla vad Malin har för intressen, ridning o choklad o ett sjuhelsikes tävlingshumör ;) bl.a. så jag kollade tunt lite vad som fanns inom de områdena. Och tillslut så hade jag fått fram en heldag med lite olika aktiviteter;


Självklart måste Malin få lite mat i magen under dagen annars behöver hon väldigt många kexchoklader för att överleva ;) så det planerades in en lunch o en middag oxå. 

Dock så kollade jag o en av de andra tjejerna på väderleksrapporten dan innan möhippan när vi var o handlade till lunchen o de visade regn, regn, regn o ännu mera regn....  :( 
Så vi beslutade att ridningen fick vara då den var ganska dyr och man uppskattar det inte lika mycket om de ösregnar, så den får vi testa en annan dag... Så i affären stod jag o tjejen o bokade om det mesta, letade upp en ny aktivitet och ändrade ca 60 % av morgondagens aktiviteter... 
Så nu blev det istället: 
  • upphämtning av bruden med champagnefrukost
  • spabad på Ronneby Brunn
  • lunch hos en av tjejerna
  • chokladprovning på Elit
  • femkamp på Cyberzone
  • middag o mys hemma hos mig
Malin hade inte misstänkt något, alla mina mail, mess o gu vet alla sätt jag snackat med hennes make har han lyckats dölja alt så har jag varit olika personer från hans jobb :P 

Vi överraskade henne medans hon satt o åt frukost o skrämde halvt ihjäl hennes katter, det var jag o tre andra av hennes vänner som var med o dela denna dagen med henne. 
Sen när hennes chock hade lagt sig o hon bytt om lite så spökade vi ut henne liiite, hon är ingen tjej som vi ville klä ut så man hade förnedrat henne, jag fattar inte varför man ska göra sånt egentligen, utan vi hade en slöja, Mimmi Pigg öron (som hon försökte bli av med hela tiden) och en banderoll med Bride to be. 

Vi åkte sedan ner till brunnen o badade, vi hade slagit i Malin att hon skulle få en personlig vaxning av de nedre regionerna vilket va en kul syn att se henne varje gång hon trodde att det var hennes tur att få en behandling ;) när vi sa att det endast skulle bli bad så slappnade hon av betydligt mycket mer o började njuta av badet :P 

Vi åkte sedan in till Bergåsa o slappade o åt lunch o pratade allmänt strunt o lärde känna varandra. 
Sen åkte vi vidare, Malin fick på sig sin ögonbindel igen som hon har varje gång hon närma sig ett nytt mål, men en av  tjejerna körde en lååång omväg in till stan så Malin visste inte alls var vi var vilket är lite jobbigt för en tjej som gärna vill ha kontroll över allt o inte är överförtjust i överraskningar egentligen :P 
Vi lyckades få henne att tro att vi åkt ut i nån skog när vi i själva verket var inne på stortorget i stan :) hon hade fortfarande sin ögonbindel på sig o frågade om det var folk omkring henne (misstänker att hon hörde musiken från Nivå) men nej då sa vi o lyckades precis avvärja två personer att gå in i henne för ska sanningen fram så va de mängder med folk omkring henne och en hel restaurang har precis stirrat ut oss :P 
Vi tog av henne ögonbindeln efter det att hon fått lyfta på fötterna för en jätterot (trottoarkant) o gu vet vad vi sa o hon utstötte ett vrål :P 

Vi sa att vi skulle köpa praliner till henne som hon skulle dela ut till killar mot att få kyssa av dom, vilda protester, men när hon såg att det var en chokladprovning istället som var på schemat så blev de lite mer poppis :)

                    
Jag har varit på denna provningen innan o den är jättebra! o god :P 

Efter detta så åkte vi till Cyberzone o körde femkamp, här kom Malins tävlingshumör fram o de olika grenarna som vi möttes i var: 
  • Pilbåge
  • basket
  • gladiator (här höll Malin på att bryta näsan av mig)
  • sumobrottning
  • tjurridning
Vi hade väldigt roligt fast Malin höll på att ge mig en sne näsa ;) men den skrivande Malin (me) vann hela tävlingen så in you face Malin :P

Vi åkte sedan hem till mig där sambon hade dukat till oss med levande ljus, fixat all mat o gjort det underbar fint här hemma!! o vi fick en härlig avslutning med mat o en jättestor godisskål :) Malin som är en gottegris blev överlycklig, kunde skippat hela möhippan o bara ge henne en godisskål istället såg de nästan ut som :P sen körde jag även en lite frågestund med henne från vår tid i gymnasiet, där jag frågade ut henne om hennes favoritprogram (Doktorn kan komma), vem i serien hon var kär i (Geoff) och andra frågor om den serien, även frågor om hennes andra favvis (John Lennon) o hans familj, lite frågor om favoritgodiset ( bl.a. Plopp, kexchoklad o S-märken) och sedan lite frågor om våra gamla lärare. 
Det roliga (och väldigt pafft för de andra tjejerna som inte kände henne då) så kunde hon nästan alla svaren på frågorna :) 

Jag gillade dagen och jag var själv väldigt nöjd med den. Och som det såg ut så var även bruden det :D 

1 kommentar: