onsdag 22 april 2015

Vår ute...

Idag är det verkligen vår ute :) 
Jag har varit ute och gått en långpromenad tillsammans med hundarna och min granne o hennes söta hund. Och det var verkligen underbart ute :) 
Och jag älskar att se skogen full av vitsippor som växer och breder ut sig överallt. Och dom doftar så ljuvligt! :) jag blev jätteglad när jag såg att dom växer i en del av trädgården på vår andra sida av bäcken :) 

Har varit ute nu i några timmar och skyfflat jord från en sida av trädgården till trädgårdslandet några meter bort. Marken behöver jämnas till endel så här får jorden som ligger helt fel byta plats. 
Men dagar som den här med 13 grader o sol är det härligt att vara ute. 
Ska se om jag får ut sambon efter maten för det är ju synd att slösa bort en sån här dag. 
Förhoppningsvis så håller vädret i sig hela veckan o gärna längre än så så kan jag vara ute o pyssla för jämnan mellan mina möten på arbetsförmedlingen. 

Har skrivit in mig på arbetsförmedlingen igen för jag fick knappt några timmar på Brunnen så då är det bättre o mer ekonomiskt att jag går hemma o stämplar tills Brunnen har en heltidstjänst till mig alt. om jag hittar något annat.
Och dagar som denna är man inte direkt ledsen över att vara hemma. 
Samtidigt så ser jag det som en ny chans, nu kanske jag hittar mig ett dagjobb måndag till fredag, utan några helger o storhelger så som jag egentligen vill jobba. Kanske hittar ett givande o lärande jobb som jag faktiskt kommer att trivas på. 
I annat fall så har nog Brunnen fullt upp till mig när sommaren kommer. 
Vi får se. Just nu så njuter jag av solen iallafall :) 

Kram på er o gå ut o njut om ni kan det! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar