tisdag 17 mars 2015

Hotellfrukost-spionage på Scandic

Idag har jag o min kollega varit o testat Scandics hotellfrukost, vi tänkte kolla in lite olika frukostar för att få lite inspiration... Men hos Scandic var det tyvärr inget att hänga i julgranen... Frukosten öppnade kl 6.30, vi var sär vid 8 och den stänger inte förrens 9.30... 
När vi kom var hälften av det varma slut, gröten var oxå helt urskrapad, olika sorters fil o yoghurt va lite halvtaskiga, endel var helt slut o andra lite halvdana, påläggen o grönsakerna va halvtomma fat o skålar. Och något gult i en kanna borta vid "dessertbordet" där våfflor o lite brieost fanns, vet vi inte ens vad det var för något, en gul tjock klumpig sörja i en kanna.. Eller ja lite på botten mest. Fanns massa glas runt omkring så misstänker att man skulle försöka dricka det...
Det såg inte så vackert o mumsigt ut när man kikade runt måste vi erkänna... 
Det som vi sedan medans vi åt lite macka, varmt o våffla var att sakerna fylldes inte på!! 
Många slet i byttorna som va tomma men dom fylldes inte på under hela tiden som vi var där!! Och det är ju bara pinsamt o skandal! 
Vi sa inget om det för vi var nyfikna på hur dom jobbade utan satt mest o studerade personalen som började förbereda för lunchen kvart över åtta... 

Det var verkligen skandal! 
En tjej som jag tror började lite senare för jag såg inte henne i början, hon började med att fylla på grönsaker (gurka o paprika) o sedan yoghurt, men detta gjorde hon vid nio-tiden. :S 
Tyckte synd om de gästerna som var där och allt är slut! Självklart få sakerna ta slut men det ska ju fyllas på igen! Och det var ingen brist på personal utan mer brist på intresse o vilja tyvärr. 
Hur svårt är det att lyfta på ett lock o kika hur det står till med innehållet?!! 
Nej gör om o gör rätt! 

Och riktigt skandal är det pga Scandics hotellfrukost är ca 20kr dyrare än resten av hotellen i stan, då trodde man ju att den även skulle vara liiite bättre än de övriga.... 

Imon ska jag stiga upp halv fyra för att lära mig köket på brunnens frukost! Vi kan iallafall inte vara sämre än Scandics! Särskilt inte när jag o Zandra jobbar ;) 
Snart läggdags... kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar