söndag 22 mars 2015

Dålig morgon....

Idag har jag haft en riktigt kass dag på jobbet.... 
Mest var pga att jag är ny och man hittar inget på stället då det håller på att totalrenoveras och allt flyttas runt från dag till dag. Så man springer runt och letar hela tiden och blir stressad och irriterad av att man inte hittar. 
Sen är man inte så snabb med allt då man är ny på uppgifterna och då hinner man inte heller med allt som en erfaren anställd gör. Vilket det känns som att chefen förväntar sig att göra tyvärr. 

Sen hade jag frågat en av cheferna häromdan om inte vi ska ha halkfria skor pga att vi springer jämt i köket och i disken, det är snorhalt på jobbet och man är livrädd att man ska halka, och det var precis det jag gjorde idag, jag slog omkull och mobilen åkte ur min hand och ner på golvet och splittrades sönder i glaset... blev man förbannad eller vad. 

I mobilen har jag all info nerskriven ang jobbet med ugnarnas temperaturer och hur länge man ska grädda de olika frallorna, bröden m.m. och även allt annat som jag ska göra varje gång jag jobbar så jag inte missar något eller glömmer nått. Även info ang stället o tider o sånt står där så jag använder mobilen jämt i jobbet och därav jag hade den uppe när jag slog omkull. 
Så jag var aningen förbannad imorse o då hade vi inte ens öppnat... 

När sedan de andra kom till jobbet och två av dom genast satte sig o åt frukost under arbetstid under en längre tid o lämnade matsalen tom o gästerna ensamma medans vi andra som jobbade slet häcken av oss, så blev det lite för mycket, jag förklarade för dom att det inte är oki och att så går det inte till nuförtiden på detta stället. Dom va inte allt för glada på mig sedan men men sånt är livet, man lämnar inte gästerna själva utan hjälp eller att ingen hälsar dom godmorgon... 

Tack o lov så är jag så professionell så gästerna märkte inte av att jag va på ett pissigt humör utan dom hälsades välkomna med ett leende på läpparna som alltid. 
Sen hände en massa andra småsaker som jag inte orkar att dra upp men dan var tyvärr förstörd. 
Däremot så skrev jag ett mess sedan till chefen att vi behöver ha ett samtal för vissa saker behöver ändras o förbättras. 
Han märkte på mig att jag var arg för istället för att ringa mig så ringde han min sambo (dom är barndomsvänner), troligtvis ville han väl kolla hur arg jag var... dock fick sambon honom till att säga att han ska ersätta min mobil, men det tror jag först på när jag ser det. 

Just nu känns inte jobbet så himla roligt o ja jag ångrar det lite då jag fått veta att jag även ska jobba nästa helg, hatar att jobba helger och två i rad är inte oki. Men jag tror att det kan bli bättre när matsalen är färdigrenoverad och man blir lite mer van. Men ja vi får se.... 


Helst av allt skulle jag vilja öppna mitt egna café tillsammans med min granne, få förverkliga vår dröm o skapa något eget och förhoppningsvis se det växa,  vi har hittat ett perfekt ställe för detta projektet men tyvärr saknar vi några miljoner då byggnaden behöver totalrenoveras.... jaja det är en fin dröm iallafall som hade varit underbar att förverkliga.  


 Dock så fick dagen en lycklig fortsättning, min vän fian födde en underbar söt liten pojke på 3600 g o 49 cm lång. Tack o lov gick allt bra och båda är friska o mår bra :) 




Och när jag kom hem från jobbet så hade Johnas börjat jobba på mitt trädgårdsland :) kommer bli sååå fint :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar