torsdag 19 februari 2015

Antikrundan i Karlskrona, del 2

Ikväll var det dax igen för Karlskronas del, Antikrundan visar sitt andra program från vår vackra stad :)
Jag sitter o hoppas på att jag ska få se min vän o håller tummarna dör att de inte har klippt bort henne.
Som jag skrev tidigare så var Antikrundan nere hos oss ute på Stumholmen den 22 augusti i somras, tack o lov var det ett underbart väder ute just då så alla som stod ute fick samtidigt njuta av solen. Vill ni läsa det inlägget så hittar ni det här.

Man blir verkligen paff över priserna de sätter på objekten ibland! Man kan ju undra hur mycket pengar som folk har stående i sina skåp/byråer/vitrinskåp m.m.

Sen är det även lite kul att se när folk tror att deras sak är värd jättemycket pengar men tyvärr inte få den summan av Antikrundan och sedan försöker de dölja att de inte är besvikna...
Och det roligaste är när folk verkligen blir chockade och glada över beloppet :D


Fick precis reda på att min gamla parallellklasskamrats pappa har varit med :) Han hade en grön hög vas som han hade köpt på loppis för 150 kr.... han fick den värderad till 10.000 o kanske mer.... galet!


Min vän fick tyvärr inte vara med i programmet ikväll heller :( men hon har synts i bakgrunden iallafall :) Sen har hon även varit med i Året runt i ett reportage :) Trist att dom klippte bort hennes del, misstänker att det är väldigt många som inte kommer med. Många som nu har suttit och väntat i ett halvår och sedan för att upptäcka att man inte kommer med. Då hade de ju varit bättre om man hade fått ett brev hem i brevlådan med ett tyvärr du kom inte med i programmet, när dom har klippt klart programmet kan man tycka. Då blir det inte lika pafft kan jag tro, men jag vet inte.
Bild från/på min vän Mirre fast hon inte kom med i rutan.
Misstänker att bilden är från tidningen Året runt. 

Det var iallafall kul att se bilder från Karlskrona och även en del historia. :)
Även kul att se vilken av alla Karlskronas historiegodbitar som stockholmarna väljer att plocka ut och visa i programmet :)

Vi får väl se.... kanske kommer Antikrundan tillbaka till oss igen nån gång.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar