lördag 28 februari 2015

28 dagars utmaningen - pass nr 7 - hela kroppen

Idag har jag varit på mitt första helgpass, jag tänkte att det var en bra början på helgen och dagen, denna veckan var lördagens pass kl 10.00 (varannan lördag är det kl 16.30). 
Och det var roligt att gå på detta passet! 
Vi var inte så många så dom passar på att köra stationsövningar, det hade ställts upp 10 olika stationer i salen med olika övningar som vi gjorde 2x1 minut med 10 sek vila emellan och sedan 1x1 min utan vila på varje station. 
Det var varierande och roligt! 

De olika stationerna vi kom till var: 

  • Höga knän
  • Lyft av 3 alt 5 kg boll över huvet o slå ner i golvet
  • Armhävningar
  • Situps/ crunches/ plankan/ sidoplankan - valfri magövning
  • Skivstång
  • Lyft av 3 alt 5 kg boll över huvet o slå ner i golvet
  • Step up
  • Snabbt springa i hålen på en stege, fram o tillbaka
  • Benböj med en 10 alt 15 kg "korv" bakom nacken
  • Kettelbells 
Det var roligt och jobbigt men det är det ju alltid ;) 
Jag kommer testa helgens pass flera gånger, man får ju passa på medans man kan :) 
Andra veckan är över och på måndag går vi in i tredje... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar