fredag 9 januari 2015

Utsläppt....

Idag har jag för första gången sen julafton varit ute förutom en promenad med doggsen i Wämöparken, och det kändes jätteskönt! Det var visserligen lite ansträngt efter ett tag men det var ändå skönt att känna sig som en människa igen. 
Jag har ju varit sjuk med hosta, feber o snuva sen julafton så jag har inte kunnat eller orkat vara ute så allt julmys och julshopping har i år gått mig förbi tyvärr. Har inte velat smitta ner folk med detta och har inte haft orken att vara uppe o ute bland folk. 

Men idag tog jag och gick ut med hundarna på en promenad och sedan åkte jag in till stan och vandrade runt. 
Jag var inne på JC och kunde äntligen hitta nått som jag ville ha o nyttja mitt presentkort på, jag ha behövt jeans men inte orkat leta o prova några som passar mig men som inte kostar skjortan så jag ha skippat de, men idag gick jag förbi jeansen och hittade mig två olika mysiga huvtröjor istället :) 

Jag skulle ha lite tyg till nya gardiner i hemmet då julgardinerna nu ska tas ner men jag har inte gardiner till alla rummen så behöver sy upp lite nya, men kunde inte bestämma mig så får leta vidare, fanns endel snygga men ingen som verkligen kändes som "ja den!!"
Annars var det inget som föll mig i smaken, rean var ganska utplockad så efter 1 ½ timme åkte jag vidare. 

Jag hade fått erbjudande på 3 pack med 10-pack tulpaner för 100 kr så tänkte jag skulle göra matsalen lite mysig, valde gula, vita och lila som nu står i två vaser på matbordet. :) Köpte även tre olika amaryllis som dom sålde ut för 10 kr styck som fick bo i en cylindervas :) nu får gärna våren komma! :D 

Vi går ju faktiskt mot ljusare tider nu (även om det är mörkt och kommer helt klart att snöa en hel del innan våren kommer men ändå) och det är så jag försöker tänka nu när jag har börjat planera trädgården och trädgårdslandet lite smått, planerna är att till våren ska vi göra framsidan av entrén, det blir rabatterna vid huset, runt rondellen och dammen. Ska även göra i ordning trädgårdslandet och bygga upp nån form av staket runt den så inte hundarna och rådjuren springer in där, ska även göra i ordning kryddlandet och dess spaljé om jag får som jag vill :) 
Men detta blir till våren när man kan vara ute utan att bli döförkyld igen och man kan dona i jorden ytan att redskapen går av pga kärlen... men planera är alltid bra att  göra ett bra tag innan så man vet hur man vill ha et och hinner ångra sig några gånger innan man får det riktigt bra :) Så det är det jag gjort nu om nätterna när jag får mina hostanfall och inte kan sova, tack o lov för Pinterest och alla idéerna som jag fått därifrån :) 
Sen ska jag bara få alla mina idéer och förslag till verklighet :P det är en annan femma men de ska jag nog se till så att jag får...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar