torsdag 8 januari 2015

Antikrundan i Karlskrona, del 1

Ikväll har nog de flesta Karlskroniter suttit bänkande framför tvn och kollat på när Antikrundan sändes.
Det var nämligen från inspelningen den 22 augusti 2014 ute på Stumholmen i Karlskrona.
Antikrundan var här i somras och tack o lov så var det en underbart strålande vacker sommardag så folk hade nog tålamod till att stå i köerna som hade bildats. Själv satt jag på jobbet och följde händelserna över facebook då jag hade några vänner o bekanta som var där.
Jag hade hoppats på att få se en gammal vän i tv ikväll men tyvärr så blev det inte så, förhoppningsvis så kommer hon med när nästa program sänds, såg för ett tag sedan en programtablå, stad för stad och där visade dom att nästan alla städerna som de var i fick två programtider, dock inte efter varandra. Jag kan däremot inte hitta den nu, typiskt nog, men tror o hoppas att det kommer ett program till från Karlskrona :)
Hittade programtablån nu efter lite letande, ni kan se den här, nästa gång man ser Karlskrona i rutan blir den 19/2-2015 :)

Det var några ansikten som man kände igen men inte så många ändå fast man jobbat många år på tre av Karlskronas kändaste fik :P

Det var däremot kul att se minerna på vissa när de fick reda på värdet på sina saker, en ring för 90.000 kr fick damen att hyssa värderaren, lätt att hyssa när kameran är uppe i ansiktet :P och när en man fick reda på att farmors gamla vas var värd ca 300.000 kr så fick han en smärre chock :) Grattis säger jag till er!



Vill ni se några av klippen från Karlskrona så hittar ni dom här. Har även hittat lite bilder på antikrundans hemsida från programmet och dom hittar ni här.



Ska bli riktigt kul att se nästa program och se om min vän kommer med då istället :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar