torsdag 13 november 2014

Dödar hjärnceller med rödsprit o färg....

Igår höll jag på med att slipa bort färgen o allt annat som sitter på en gammal kökssoffa som vi köpte för ett tag sedan. 
Soffan har stått på någons uthusvind o stod där när dessa personerna köpte huset. Dom hade tänkt att slänga soffan men men ändrade sig o provade att sälja den först. 
200 kr senare så står den nu (efter en grundlig mögeltvätt innan) inne i vårt ena vardagsrum, soffan består av tre delar, soffa, utdragningsdel o lock, som nu står uppallade på bockar :) 

När jag äntligen lyckats slipa klart den sista delen så luktade locket fortfarande lite skunk. 
Locket va lite lätt mögligt upptäckte vi när vi fått hem soffan o ställde in den i garaget i väntan på ommålning. 

Jag beslöt mig för att göra ytterligare en tvätt på soffan med denna gången med rödsprit... Phu... 
Man kan ju döda hjärncellerna på behagligare sätt :S
Sitt inte på huk o tvätta med en svamp i en hörna för jäkla vad stark doften är! 
Idag så är det målning i högsta hugg och jag väntar just nu på stt få lägga på lager nr 2 på soffan :) 
Tack o lov att inte färgen luktar lika starkt som rödspriten! 

Soffan är en sådan typisk gammeldags soffa som till exempel pigan sover i i filmen om Emil i Lönneberga av Astrid Lindgren :) en utdragbar gammal kökssoffa som man kan få plats att sova i. Men jag tänkte ha filtar i den ;) 
O tänkte stoppa locket lite så den blir lite skönare att sitta på. 

Tänk att förr stod det en sån här soffa i de flesta hem, samma funktion bara olika utseende beroende på vem som snickrat ihop den. 
Vår har ett ganska enkelt utseende med tyvärr inte så många krusiduller men jag tycker den är fin ändå. 
Kommer att lägga upp före o efterbilder på den senare när den är klar :) 

Får se hur den blir när den äntligen blir klar...


Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar