måndag 13 oktober 2014

Helgens jobb, artist, kalas o fix :)

Jag ska försöka att börja blogga lite mer under helgen så det inte blir ett sånt här långt helginlägg på måndagen utan lite mer små dag för dag inlägg istället :P
men den där tiden är inte på min sida tyvärr.... kanske sen när man inte renoverar så mycket utan när man mer kommit i ordning, jag har planerat att ha en liten blogg/myshörna uppe på övervåningen i en liten trapphall som vi har, tänkte ha en större fåtölj/mindre soffa där men har inte hittat nån än om jag känner att ja den, den ska vi ha :P

Men än så länge så får ni stå ut med mina långa romaner :P

Fredagen den 10 oktober så körde jag ett nytt dubbelpass, först Telenor o sen direkt till Statt för att jobba kvällen/natten :)
Det var ett stort event för företagare i stan med trerätters o dans.
Sångerskan, skådespelerskan, komikern och imitatören Maria Möller var där för att uppträda för gästerna, jag hade fått äran att ha hand om hennes och musikernas loge. Jag måste ärligt talat säga att hon är en riktigt trevlig människa och jättesnäll! Jag har fått träffa endel artister med detta jobbet men de kan jag berätta om i ett annat inlägg :) 
Jag har sett Maria Möller hålla föredrag förut så jag blev blad över att nu få se henne uppträda oxå. Vilket hon oxå kommenterade när vi stod och pratade. 


När kvällen var slut så kom hon ut med en blombukett till mig som tack för vad jag gjort för dom och som tack för bra samarbete under kvällen :) 

Jag blev jättepaff och väldigt glad :) Kul att hon gillade de jag gjorde för dom :D
Men finns det något uppträde med Maria som ni har möjlighet att gå på så rekommenderar jag henne varmt! 

Jag hittade ett gammalt klipp på henne på Allsång på Skansen som ni kan se här :) dock tycker jag inte att denna är hennes bästa då jag nu ha sett så mycket mer av henne.
Sen hittade jag även en beskrivning på henne som hon gör själv, den hittar ni här.
Blev några timmar man jobbade denna dagen så de va sönt att krypa i säng sen när man fick komma hem igen :D

Under lördagen den 11 oktober så började vi dagen med att åka in till stan för att shoppa till Johnas kusin Elin som fyller år idag men som skulle firas i lördags :)
Hon hade blivit förtjust i en present som vi gjorde till Johnas morföräldrar, vi hade lagt massor av ostar, kex, marmelader, praliner, vin m.m. i en låda och gett till dom, så vi tänkte att vi gör en likadan till henne men istället för att få allt gott i en låda så får hon det på ett trevånings-kakfat :) vilket påminner mig om att jag måste beställa ett nytt till kakfat till mig själv. Elin fick nämligen mitt nybeställda som jag precis hade fått hem o knappt hunnit sätta ihop :P Skulle inte hunnit få hem ett till innan kalaset så hon fick det som jag beställt till mig :)

Dom hade hyrt Dackestugan i Rödeby o gjort det jättefint :)
Vi hälsades välkomna med bål och tipspromenad om Elin innan vi fick sitta till bords för en trevlig middag med underbart vackra o goda tårtor till efterrätt :)

Blev en mysig kväll, dock så stannade vi inte kvar för röjjafesten utan vi drog oss hemåt sedan och myste i soffan framför en film med lite godis. Jag va lite frusen o kände mig inte redigt hundra så de va skönt att kunna komma hem o gosa ner sig i soffan.

Söndagen den 12 oktober så höll vi på här hemma med tvättstugan, vi satte ihop skåpen som ska vara inne i tvättstugan, diskuterade vilt om hur vi ska ha maskinerna då vi inte är överrens där.... och Johnas la även klart golvet så nu är det endast att foga det kvar och sen sätta in maskiner o skåp o sen kan jag inreda det :)
Vi var även o shoppade en vask, vi hade inte hittat nån som vi gillade och inte heller som vi tyckte passade in. Vi ville ha lite lantlig stil men ändå en bra vask som skulle kunna svälja mycket då maskinerna spottar ut sig en hel del vatten...
Tillslut så giick vi in på blomsterlandet och där inne så hittade vi den :) På alla otippade ställen :P
Jag köpte även tre underbart vackra orkideer, den ena var vit o lilaspräcklig, den andra gick i gult och den tredje va orangerosaspräcklig. Skulle egentligen bara ha en till tvättstugan men kunde inte bestämma mig för vilken färg så de fick bli alla tre :D
Men den lilavita fick johnas in till sitt kontor som han inte använder ;) och den gula fick sin plats i hallen där den verkligen lyste upp sig :)
Nu väntar jag bara på att det ska bli fogat o bänkskivor o maskiner ska in i tvättstugan så att jag kan sätta in nummer 3 där inne :)

På kvällen fick Johnas besked om att hans lillebrors bil stod i ljusans lågor, troligtvis något elfel, så han åkte ut till honom för att se om han kunde hjälpa till stackaren med nått. Så jag tog en lugn o tidig kväll o myste med hundarna istället :)
Men nu får denna romanen vara över o så ska jag ge mig på lite kortare o oftare inlägg istället :P Ska försöka iallafall så ni inte somna medans ni läser.... ;)
Tänkte även försöka fixa med lite före o efter bildr på huset i dom rummen som är klara, men det är svårt då vi använder som rummen till att bygga ihop saker alt slipar dörrar eller liknande i så det ser ändå ut som hej kom o hjälp mig... :S men snart så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar