torsdag 4 september 2014

Nytt bloggutseende

Snart är höstens utseende på bloggen färdigt :) 

Har lyckats sätta dit kategorirader men inte en drop down meny så de får vara så läge, har inte tagit mig tiden till att plugga på de än. 


Jag har även gått igenom alla gamla inlägg pga att kolla vilka kategorier som jag lagt dom på o så :) försökt dra ner lite på kategorierna lite... :P 

Jag kommer att ändra bakgrunder, bilder o färger på bloggen efter årstid, humör o tid. Nu står hösten o knackar på så nu är den mer höstinspirerad :) men de va riktigt svårt att hitta headerbilden och när jag hittade mysiga bilder så ville dom inte passa... så de får jag dona lite mer med längre fram :P 
Det kommer att bli fler stora kategorier och väldigt säkert fler underkategorier :) 


De stora kategoriraderna som jag valt och tankarna bakom dessa inläggen är: 



  • Startsida - här ligger alla inläggen oavsett innehåll.
  • Familj - Allt som har med familjen, hundarna o släkten att göra.
  • Espegården - Vårt hem, all renovering o mycket annat smått o gott kommer jag lägga här.
  • Trädgård - här lägger jag alls som har med trädgård, vår o andras att göra. 
  • Händer i köket - Här hamnar saker som lagas o bakas hemma, och när vi har bjudningar. 
  • CravingsbyMalin - när jag lagt upp nått på min andra blogg så berättar jag här vad man kan hitta där.
  • Vänner - inlägg som involverar våra vänner.
  • Äventyr - resor, utflykter, inom Sverige o även runt om i världen. 
  • Pyssel - när jag gör olika pyssel hemma som dörrkransar eller annat. 
  • Tradition o fakta - info om olika traditioner, platser m.m.
  • Utforska Karlskrona - Information om vår stad Karlskrona. 
  • Träning o Nyttigheter - saker som har med träning, promenader o hälsa att göra.
  • Årstider - vanliga inlägg om vår, sommar, höst o vintern, dock när det är om årstiden o inte vad jag gör hemma på denna tidpunkten, så när det är höststormar, sommarhetta eller snöar nått ofantligt. 
Sen kommer det att fyllas på med fler "stora" kategorier här uppe med tiden :) Hihi la till o med in en xtra nu under tiden jag skrev detta inlägget :P 
Kommer kanske även att bytas plats mellan kategorierna allt eftersom det kommer upp nya eftersom de ska ligga bredvid sånt som de hör samman med och sen ska de även se snyggt ut på de två raderna :) 


De mindre kategorierna som finns idag är: 


  • =) - någon rolig bild, text eller annat smått o gott
  • Blogg - allt som har med denna bloggen eller min andra receptblogg att göra 
  • Bortbjuden - om vi är bortbjudna till nån, dock ej när det är kalas eller andra festligheter för de har en egen kategori. 
  • Bultenbrittan - Vår minsta hund, Britta som även går under smeknamnen Bultenbrittan
  • Bus - när det sker bus hemma 
  • Böcker o ljudböcker - allt som har med detta att göra.
  • Festligheter - kalas, bröllop o annat festligt
  • Film - tips om filmer jag gillar. 
  • Fotografering - När jag äntligen tar mig tiden att umgås med min kamera
  • Frukt, bär o nötter - ja denna kategorin säger väl sig själv
  • Höst - Saker som har med hösten att göra som Halloween  
  • Klipp o färg - när jag varit hos frissan o har nått att dela med mig om. 
  • Länk - när jag har en länk med i inlägget
  • Myspys - myspys med vänner eller annat
  • Nova - vår stora lurviga tjej. 
  • Recept - jag kommer inte lägga upp recept här på denna bloggen så ofta men ibland kanske de kommer, två ligger redan här, så denna kategorin får vara kvar. 
  • Renovering - All renovering vi gör hemma
  • Sjuk - när nån är sjuk hamnar det här om jag vill berätta om det. 
  • Spel o pussel - älskar att spela brädspel o pussla så de hamnar här
  • Tankar o Funderingar - ibland blir även jag lite djup o väljer att dela med mig om de. 
  • Trädgårdskurs - Blir din egen trädgårdsmästare-kurs jag gick 2013.
  • Vinter - inlägg ang. vintern, saker vi gör eller som hör vintern till men inte är under årstidskategorin. 
  • Vinterns magiska stunder - xtra myspys i vintertid
  • Vårt 300 år gamla hus - här tänkte jag mer om husets historia och utveckling, före o efterbilder m.m.
  • Året som gått - varje år gör jag ett inlägg som jag delar med mig med en sammanställning med vad som hänt under hela året, de hamnar här. Efter några år kanske denna får flytta upp till huvudraderna.
  • Överraskad - när något händer som överraskar mig eller andra. 
Sen kommer även här att fyllas på med flera underkategorier, dock så försöker jag att inte ha denna listan för lång... 

Men detta är hur långt jag kommit hittills med omläggningen av bloggen, nu är den lite mer mig och kommer att göras om lite då o då så den blir lite roligare att kika in till :D 

jag kommer även att göra klart den andra bloggen, CravingsbyMalin så att den kommer igång på allvar :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar