fredag 19 september 2014

Ny hårfärg :)

Igår var jag hos min frisör igen :)
Jag går hos salong Stråh som drivs av två systrar som är mitt uppe i barnafödande o mammaledighet :) Min frisör ska få sitt tredje barn om 2 månader så hon jobbar endast 1 månad till, när hon har fått barna så har jag låtit mitt hår vila lite varje gång. Märkt att håret bara ha mått bra av det, så kommer jag att göra även denna gången.

Jag ger alltid Anna fria händer med färgerna när hon ska göra mitt hår, jag brukar bara säga om jag vill ha långt eller ort hår, sen kommer hon med lite idéer på färg o hon får själv bestämma. :) Denna gången var jag sugen på rött så då bestämde hon att det skulle vara hela håret som skulle bli rött o inte bara slingor, hon bestämde även vilken röda färg o sen var det bara att sätta igång :)
Jag hade ju slingor tidigare så det blev ändå en skiftning i håret fast vi inte gjorde några slingor igår :)
Och som vanligt så plattar hon det alltid, blir lite enklare för henne att klippa mitt tjocka trollruffs då :)
Så det ska bli kul att se hur detta ser ut sen med mina vanliga lockar o ruffs :D

Vi har aldrig svårt att hitta samtalsämnen konstigt nog, man sitter ju ändå där i över 3 timmar... men det är skönt för det blir aldrig den där pinsamma tystnaden.
Denna gången var samtalsämnena barn, husköp, renovering, stress o cancer. Väldigt varierande :P
Mot slutet blev de även lite bröllopstema då hon tyckte att om jag ska gifta mig igen så skulle man haft ett höst-tema med denna färgen i håret, köra lite löv i uppsättningen osv... :P
Ja vi har verkligen gott o blandat i våra samtal :P

Jag blev som vanligt jättenöjd med håret, det har jag faktiskt blivit varje gång jag varit hos Anna :)
Får se när nästa gång blir... nu ska håret få vila några månader, dock så kommer jag försöka hålla den röda färgen vid liv med en färgglad hårinpackning lite då o då ... den röda färgen vill annars inte sitta så bra på mig utan försvinner ganska snabbt så man får hjälpa den lite på traven :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar