tisdag 9 september 2014

Myskväll

Igår var jag hemma hos min vän Malin :) 
Jag har känt henne sen vi gick i högstadiet, satt på syslöjden tillsammans o smidde roliga o galna planer, ogillade samma tekniklärare som alltid lustigt nog dök upp bakom ett hörn när man pratade om henne... tyckte att vår fysiklärare såg ut som en dinosaurier... (han var typ 130 år gammal). 
Skoldagar som kantades av Salta katten, Rogerläppar o Plopp :P 

Vi tappade tyvärr kontakten när Malin lämnade Karlskrona och började plugga till läkare. Men nu är hon äntligen tillbaka igen sen några år tillbaka och ha köpt en underbart vacker hästgård ute på landet tillsammans med sin underbara sambo :) 

Tyvärr har vi inte setts så mycket på senare tid, fattar inte varför man inte prioritera vännerna mer framför renovering o gu vet allt, men igår tack o lov så träffades vi igen :) 


Jag överraskade henne med att ha med mig våffelsmet, vispad grädde, sylt o vaniljglass :) 
Jag hade även med mig en godispåse med alla minnena från förr... Salta björnar, rogerläppar, plopp, kexchoklad o lite annat smått o gott :) 

Malin gjorde mig ganska paff då hon på den nygräddade våfflan tog vispad grädde och aprikoskräm!! Haha de e första gången jag sett nån ha aprikoskräm på våfflor men ja visst alla sätt är bra förrutom de äckliga :P 

Vi var ute o gick en runda i hennes mysiga omgivning, det är verkligen höst nu! Vi
promenerade en runda och kikade sen till hennes hästar, dock var de en bit ifrån oss så de blev inget hästgos igår för min del. Katterna däremot kom inte undan från mig ;) 

Det blev mycket prat om gamla tider o vad som händer o sker just nu i våra liv o även o framtiden... Men vad vi pratade om de får ni inte veta ;) 

Längtar redan till nästa gång vi ses o denna gången ska det inte gå flera månader sen sist!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar