måndag 29 september 2014

Helgens mys o pyssel

Denna helgen känns det som att vi inte fått nånting gjort fast vi ändå gjort lite... :P 

I lördags så va mamma o Magnus på besök, de har varit i sin lägenhet i Spanien i 3 veckor och nu är de hemma igen. 
De tipsade om att man fick en gratis brandsläckare inne i stan på torget av Länsförsäkringar om man har dom. Jag skulle ändå göra några ärenden på eftermiddagen så jag körde inom stan och fick mig en brandsläckare :) De kan man inte få för lite av! 

Jag köpte även en grillbok till Johnas, "Grilla med bröderna Timell"  såg den när jag betade av lite tid och
tänkte att den kanske han blir glad av :) och det blev han! 

Jag kikade även in i Hööks nya butik här i stan, de öppnade i veckan o när jag ändå va i en närliggande butik så tänkte jag att jag piper in o köper lite ben till hundarna. men nja de va inte möe att hänga i julgranen tyckte jag. Det hade mest för hästar o hundarnas del va en liten hörna men benen var prisvärda så det blev 4 ben o en liten leksak :) 


Jag träffade senare mitt möte som var anledningen till att jag åkte iväg, jag köpte en radio över facebook så träffade tjejen för att få den :) den va jättecool o passar bra in i vårt hem och helt värt de 200 kronorna som jag gav för den :) 
Jag älska när jag lyckas hitta lite såna detaljer ibland, vill ha massor med sånt som passar in i huset som är av en äldre coolare stil :D 
Denna fick sin plats i köket och funkade alldeles utmärkt! 

Johnas höll på inne i tvättstugan och isolerar väggarna lite mer och sedan bygga över isoleringen med spånskivor. Jag är glad så länge jag slipper att ta i isoleringen :S 
men de blir nog snyggt när de ä klart, förhoppningsvis så kan vi börja sätta panelen nästa helg så man ser att rummet börja ta form :) 
Taket är klart men golvet ska även läggas så ja det är lite kvar men förhoppningsvis är det snart dax att inreda även detta rummet... de e ju de roligaste :P 

Senare på eftermiddagen så började jag med att klä in en av farfars gamla koffertar, jag fick den för ett tag sedan och vill inte göra mig av med den men visste inte heller vad jag skulle göra med den, den är ju inte liten precis... Sen ville jag inte göra om den för mycket, men pappret eller vad de är för något är ganska trasigt så jag måste ändå göra något med den, bestämde mig i helgen för att klä in insidan med tyg och låta utsidan vara 
original åtminstone. Tänkte bygga en borttagbar inredning och lägga presentsnören i den, det har jag nämligen väldigt mycket av.... ;) Johnas ska hjälpa mig med inredningen tack o lov. Det var lite krångligt att klä in den i tyg då det är många skarvar o former men ska nog bli bra tillslut ändå, är inte redigt klar där än för det blev för mörkt och hann inte i söndags. 

Under söndagen så kom brossan o hans familj på besök, var ett tag sedan de var här nu så de va lite nyfikna på hur det blivit hemma efter all renovering :) 
Ungarna sprang omkring o lekte med Johnas (kurragömma) medans vi satt o fikade o pratade om gott o blandat :) trevligt! 

Efteråt så gick vi upp för att fixa lite i mitt scrapbookingrum :) Har ett genomgångsrum (3 olika dörrar o 1 fönster) som ska bli kombinerat bibliotek/scrapbooking/syrum, men detta kommer vi inte göra förrens nån
gång nästa år tidigast så nu satte vi upp lite hyllor och jag satte upp datorn på ett bättre sätt än vad det var innan. Ja, om endel andra sett det så kanske de inte höll med men jag vill inte ha datorn på ett skrivbord utan den står nu på en hylla så jag kan stå o hålla på samtidigt som jag får ett bättre utrymme :) Nu är inte detta en liten laptorp utan detta är en stationär 27"s Mac-dator :D 
Men man måste testa o göra om :) 
När vi kommer att göra iordning detta rummet så ska vi bygga en bokhylla längst med hela ena väggen och där tänkte jag även bygga en bredare hylla som datorn ska stå på.  Nu står den lite för högt för nacken men det går bra tills vidare :) 
Känns bra att starta upp datorn igen, den har varit avstängd i nästan 1 år då jag inte kommit åt den ordentligt och då har jag istället använt min laptop. 
Vi fortsatte att göra i ordning rummet så snart är jag färdig organiserad i rummet o kan börja använda det som jag vill :) 
Lite bra faktiskt att kunna sätta upp saker på väggarna o göra i ordning lite innan man gör klart rummet med nya väggar, golv o tak. Då kan man testa o testa om igen och det gör inget att man gör hål i väggarna, sen när det är dax att göra i ordning rummet så vet man förhoppningsvis hur man vill ha det, man får bo in sig helt enkelt :D 

Johnas pös på kvällen iväg för att hjälpa en kompis o jag va hemma o myste o pysslade  en lugn o skön helg helt enkelt! 
Ja, här blev de mycket prat om ingenting men det får ni stå ut med :P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar