fredag 26 september 2014

Efterlängtad bad...


Igår hade jag en sån där typisk dålig dag som allt känns som att det går fel... gick in i saker hela kvällen, tappade saker o lyckades lägga halva koftan i såsen... suck... 


Det dumma är när man har en sån klantdag så hjälper knappt nått, så efter maten så tog jag ett hett bad, kände att jag behövde ett långt hett bad fullt med levande ljus och med en ljudbok i öronen. Ville bara slappna av.  

Och det var riktigt skönt! Bara ligga där o slappna av o njuta i halvmörkret :D 
Och det bästa var att imorse när jag vaknade så kände jag mig så avslappnad o utvilad. 
Jag längtar tills vi har gjort vårt badrum så att det är vackert, fräscht och mycket renare sen när man tar sitt bad. Just nu har vi ett litet sunkit badrum på övervåningen som ska blåsas ut och bli en toa, dusch o bastu i framtiden. Vi ska istället ha ett större badrum nere med både badkar o dusch. Troligtvis blir det till våren som vi kan köra igång med detta :) 
Längtar! 
Och när detta badrummet äntligen blir klart så ska jag försöka att ta ett avslappnade bad fullt med levande ljus, bok eller musik och bara slappna av... För det märktes verkligen att detta badet även i ett sunkit badrum gjorde underverk med både humör o kropp :)

jag tycker att badrum ska vara rena, fräscha, ljusa och stora! Och det är precis det som jag försöker fixa här hemma när vi planera vårt badrum :) Och ha fullt med levande ljus överallt :) Man ska inte bada med en vanlig lampa tänd... ska vara levande ljus på både väggar o golv o överallt :) 

1 kommentar:

  1. Låter verkligen härligt! Mer bad åt människorna! Kram från Malin

    SvaraRadera