måndag 4 augusti 2014

Tillbaka på jobbet....

Då var man tillbaka till jobbet igen...
Semestern är tyvärr över för detta året o jag längtar redan till nästa semester.. ;)
Hade varit så möe skönare att sola, bada, slappa o ta dagarna som de kommer.

Eller som en kollega till mig sa, bara jobba 4 timmar/dygn, ja... jag kan till o med sträcka mig till 6 timmar. ;)
Få ut mer av dagarna och å på så sätt mer av livet.

Eller som en bekant till mig som bara jobbar varannan månad, visserligen den månaden han jobbar så jobbar han verkligen men ändå, det hade varit gott o haft varannan månad ledigt... Kanske lite jobbigt i längden dock att vara oträffbar under en månads tid...

Ja det är svårt detta med att ta till vara på livet, göra allt man vill hinna med medans dagarna bara swishar förbi....
Tänk om man kunde gått i pension när man var 40 typ o ändå få ut en bra månadspeng :) 
Det hade varit gott att bara efter 40 kunna göra vad man vill med livet medans man fortfarande har orken och hälsan kvar och inte göra det när man blir 70.... :) 

Annars så får man väl försöka bli mångiljonär så man slipper jobba o kan göra allt man vill... fast kanske hade blivit långtråkigt för vissa. 
Jag har nästan alltid fler projekt igång samtidigt så för min del hade de bara varit underbart! 
Så om nån ha några miljoner över som bara ligger o skräpar i ett hörn, jag tar gärna emot dom :) 

Ha en underbar dag ni som är lediga och njut av värmen! Och ja även ni som inte är lediga detsamma till er men misstänker att ni sitter som en annan o längtar ut :P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar