fredag 8 augusti 2014

Livet



Ja lite så känns det just nu... 
Tyvärr så tror jag inte att det kommer att vara lika lätt att följa texten utan man står nog o stampar på samma ställe o samma dumma tankar ett bra tag innan nått händer. 
Ibland tror jag att när nått drastiskt händer att det ändå kan var bra för en person, visst det beror ju helt o hålet på vad som hänt men ändå. Man blir ganska omskakad med i sammanhanget så kanske man öppnar ögonen och kanske till o med lär känna sig själv lite bättre. 

Tyvärr så kommer inte alltid dom händelserna i rätt tajming i mitt egna tycke... men det kanske ändå blir bra i slutändan. 

Har funderat en hel del över mitt liv på senare tid och hur jag har levt och vilka val jag har gjort. 
Och ska jag vara helt ärligt så hade jag fått leva om mitt liv så hade jag gjort många saker annorlunda, levt annorlunda och framför allt inte varit rädd för att testa, prova o uppleva mycket mer även om man skulle vara ensam eller bli ensam av de beslutet.
Visst, hade man levt livet väldigt annorlunda mot tidigare så hade man inte träffat vissa personer men ärligt talat så hade de nog bara varit för det bättre om vissa personer inte fanns i ens huvud... Men ja, det beror ju helt på vilka av personerna som man inte skulle springa på... Endel personer i mitt liv vill jag verkligen inte ta bort även om dom inte följer samma väg som mig längre. 
Trist nog så är man dum nog att inte följa mitt egna råd till sig själv nu... 

Satt innan idag o pratade med en kollega om ens drömmar o tanka som man hade innan, visst  de e egentligen inte för sent för dom men samtidigt så jo, vissa av dom är det det.  
Att bryta upp allt här, börja plugga i x antal år är inte nått jag lockas av just nu... plugga... jippie... :S men flytt upp mot storstan hänger fortfarande kvar i tankarna.... men de kommer nog aldrig hellre att bli av, tyvärr. 
Och det dumma är att det är egentligen endast en själv som hindrar en från att nå sina drömmar... att man inte vågar att kasta sig ut i det okända o lämna det trygga. 
Men det är nog så att man även tänker på vad kommer alla andra att säga, tycka, tänka... vad skulle familjen säga och vilka kommer man att såra under vägens lopp... kommer det verkligen att vara värt det... eller är det lättare om man bara sårar sig själv... 

Samtidigt så är man dum att man inte lever mer i nuet, här o nu, skippar alla dumma tankar o känslor o att se bakåt. Att tänka "tänk om" eller att funderar på hur hade de varit om man tagit den vägen, gjort det valet.... 

Nej man borde leva mer här o nu, man vet ju inte vad som händer imorgon, man kanske inte ens finns imorgon... Och ska i så fall sista dagen här vara fullt av "tänk om"? 

Men sen kommer sanningen fram o man vet att man inte kan följa det, man kommer nog alltid se tillbaka, tänka "tänk om" ang vissa personer och drömma sig bort till vissa jobb eller städer o platser.... 
Man får väl bara lära sig hur man ska ta sig ur den lilla dystra bubblan som man hamna i när det händer så inte man blir fast där... 

Lära sig att vända tankarna till nått positivt istället och vara stolt över sitt liv. Och verkligen njuta av livet man lever, av personerna i ens omgivning och var tacksam över vad man har och kan få om man bara ha lite jävla anamma och våga satsa...

Och att följa sina egna råd...... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar