måndag 25 augusti 2014

Helgens shopping, bakning, fix o plock...

Denna helgen har vi hunnit med en del hemma :) 
I lördags så åkte jag in till stan med en lååång shoppinglista på detaljer som jag ville ha i skafferiet + lite till Johnas som han skulle ha i tvättstugan... Johnas rensade i blivande tvättstugan istället...
Jag shoppade....

  • en stor Mohito-trälåda  (ska se om de har en till fast i en annan färg idag)
  • en stor o en liten glasbytta till att plantera växter i 
  • två glasbehållare till inläggingar i lite roliga former
  • små glasbyttor till kryddor, ska kika efter en till idag.
  • två gammaldags godisskålar
  • 3 murgrönor på torget till min Riddarkrona jag har i trapphuset.
  • 2 mini orkideer till skafferiet
  • muffinsformar i silikon 
  • tyg till skafferiet, härligt ljust med gammaldags detaljer på sig
  • vajrar till tyget
  • stickpropp, klammers, gångjärn o handtag till tvättstugan
  • chiliplanta och mer murgröna till skafferiet på Blekingeplantan
  • jord till plantorna
  • prydnadspumpor... de e ju höst nu...
Så det blev några kassar när jag kom hem att bära in :P 
Men de va faktiskt kul, jag hittade för en gångs skull allt jag hade på listan :) 

Sen fick jag hjälpa Johnas lite i tvättstugan så det blev plantering o lite plock bara i skafferiet för min del. 
Men i tvättstugan blev de uppreglat på väggarna, isolerat och sedan satte vi taket så det är klart :) 

I söndags så åkte vi ut till Tving till en mysig liten inredningsbutik, Bygatan 5, där en jättetrevlig person har denna butiken i sin dränstuga på tomten, perfekt hobby måste ag säga! Blev redigt inspirerad till att ta tag i endel idéer man har på att starta något eget vid sidan om :) 
Jag hade sett denna butiken på faceen och hittade några skålar som jag verkligen älskar och tänkte att dit måste vi åka :) 

Så i söndags blev det en liten tripp dit! Och vi åkte därifrån med tre skålar o redan när jag kom hem så funderade jag på när ag kan åka tillbaka för o köpa några till :P
Beslutade mig nämligen för att skippa plastbunkarna när jag bakade på eftermiddagen och istället baka i dessa underbara skålarna... o älskade det! Så tiillbka nån dag till henne när hon har öppet igen för o köpa några till... det kändes mer roligare, mer lantligt o mer fräschare att baka i dessa skålarna o se bulldegen jäsa i dom än i en tråkig plastbunke... 

I söndags blev det väldigt stora kardemummabullar, havrebollar rullade i kokos och i en nötblandning och chokladbollar rullade i kokos alt en nötblandning. 

Snart är jag färdig med skafferiet och med hur jag vill ha det där inne... kommer säkert att bli mer detaljer där inne med tiden men snart så är början klar o då kommer jag att lägga upp massa bilder på det :D 

Och jag längtar faktiskt till julen då man kommer att fylla skafferiet med julgodis o bakverk :) 

1 kommentar: