söndag 27 juli 2014

Marcus o Emmas bröllop


Igår gifte sig min bror Marcus och med sin Emma i Lösens kyrka.


Det var ett vackert och fint bröllop som delades med vänner och familjer.

Först kom Marcus, Jessica och Anders in i kyrkan och när de kommit fram och tagit sina platser så kom barnen in, Nea strödde rosblad längst med altargången och Victor höll hårt i sin snuttefilt... 

Emma leddes in av sin far, Hans, vet inte vem av dom som var nervösast ;) 


Emma var underbart vacker i sin klänning, likaså barnen i deras underbart fina o söta kläder. Nea matchade sin mor väldigt bra och Victor var väldigt käck i sin kepa, shorts o ja hela kittet :) 

Jessica som var brudtärna hade en väldigt vacker och stilren ljus klänning som passade henne perfekt! . Marcus och hans bestman Anders var även väldigt stiliga.

















Jag hade fått hjälp av Linda och Sanna med håruppsättning och sminkning :) 
Sanna är riktigt duktig med håruppsättningar så hon flätade och lockade mitt hår till en underbar frisyr. :)

Linda tog hand om mitt ansikte, ingen lätt uppgift men hon gör underverk! Hon är grymt duktig och får alltid mig vacker (iallafall i mitt tycke) när hon sminkar o fixar med mig :) Riktigt nöjd med resultatet! Tack för hjälpen!!

Prästen som vigde dom lät som om hon hade rökt 4 paket cigaretter/dag så ibland var det lite svårt att höra vad hon sa tyvärr. Men det blev bra ändå.

Victor tyckte däremot att det blev lite långtråkigt tillslut så han började latja runt lite medans ceremonin fortsatte ;)


Skosnöret hade gått upp men storrasyrran kom till undsättning, eller försökte iallafall :) 
Sen blev det lite försök till att stå på händer och det var riktigt kul att hoppa från "staketet" vid altaret men tillslut blev han lite trött så han vilade 2 sekunder innan han var uppe o studsade igen :) 


Efter cermonin så väntade vi alla på att de skulle komma ut till oss så vi fick den efterlängtade första kyssen som man och hustru som uteblev inne i kyrkan... 
Det värnades även om fåglarna så ingen ris kastades utan det blev såpbubblor istället :) Mycket vackert!

















Det blev en hel del fotografering utanför kyrkan både på Marcus o Emma och på mina andra familj, familjen Anderssons, som kom på att alla barnen med respektive var faktiskt hemma samtidigt så det blev en familjefotografering där för dom :D




Sedan begav sig vi oss hemåt en snabbis för att släppa ut hundarna medans Marcus o Emma fotograferades och senare åkte de Cadillac till Ronneby Brunn.
                              

Nere på brunnen så väntade fördrinken på oss och det blev mingel och minnen, kul att se var att brossans äldsta barndomsvän Tommy och hans sambo Ingela hade hunnit hit, de har spenderat de senaste 2 veckorna i Danmark på bilsemester och den avslutades med att sträckköra hem i rasandes fart för att hinna till brunnen och kunna vara med och dela denna dagen. 

Riktigt kul att de hann! 

Tommy höll senare ett underbart vackert tal till Marcus o Emma :)

Vi satte oss senare till bords för att inta en trerättersmiddag. 
Toastmastern Frederik (ska stavas så) höll ställningarna och såg till så att allt flöt på som det skulle med sånger, tal, samtal, skratt och minnen.

Nea upptäckte att hennes föräldrar var tvungna att kyssas om hon klingade i glasen så det va något som hon gjorde ofta, så det blev ett pusskalas igår  :)



Förrätten bestod av klassiska Toast Skagen med löjrom och smörstekt kavring som var helt underbart god tillsammans med vitt vin, alkoholfritt för min del då jag var chaufför igårkväll som vanligt.

Huvudrätten bestod av oxfilé med rödvinssky smaksatt med mörk choklad, blomkålspurré, sommargrönsaker och potatisgratäng. Vi hade däremot ett litet missöde med huvudrätten då det visade sig att kocken tappat bort sitt luktsinne och serverade härsket kött till vissa av gästerna, men det löste dom snabbt tack vare restaurangchefen Rickard, och man bytte ut huvudrätten mot entrecôte och middagen kunde fortsätta.

Desserten var underbart och försvinnande god :D
Den bestod av en chokladtriologi; Choklad och pistagebiscotti, vit chokladmousse samt brunnens hemmagjorda chokladglass smaksatt med Amaretto :) Love it!! 

Sedan blev det kaffe, bröllopstårta som bestod av jordgubb- och chokladmousse och avec :)

När alla mummsat i sig tårta och var mätta o belåtna så blev det presentöppning, något som Nea tyckte var riktigt roligt :)

Johnas o jag gav dom ett glashjärta med deras fotografi och bröllopsdagens datum ingraverat med 3D effekt.



Sara och Frederik gav dom bl.a en fräck Whisky med deras fotografi på och en personlig text :) 




Nea hittade sin morbror Eriks famn som många gånger förr :) 
Cool tjej ;) 

Sedan gick vi ner till terrassen och satt o myste medans DJ:n körde många gamla godingar så det var en varm o skön kväll med mycket skratt och gamla minnen :)


Vicke,  eller om det var hennes fästman Mathias, hittade en bra skylt att lägga på Vickers mage ;) 
Inte långt kvar nu tills tvillingarna kommer... 
Längtar tills man får träffa och lära känna dom oxå :) 


Marcus o Emma, jag hoppas att ni får ett fortsatt bra liv tillsammans med mycket skratt, kärlek och lyckliga stunder ihop!

Jag hittade även en spegelbild på mig själv, den kom till när jag fotade Emma och jag tyckte den  va lite rolig :) Så den bjuder jag på o så får ni se min klänning som jag bara älskar! 

Förresten, i våra häften som låg på bordet på våra platser med beskrivning om vem som är vem och bl.a bordsplacering så fanns det även med lite tankar om kärlek och äktenskap från barn... 
Tänkte avsluta med att dela med mig dom till er :D 



Exakt vad är giftermål? 

"Giftermål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna tillbaka henne till hennes föräldrar" Eric, 6 år

Angående åldern då man kan få gifta sig.

"När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer, och man kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen." Carolyn, 8 år
"När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru." Bert, 5 år 

Hur skulle du få ett äktenskap att fungera?

"Säg till din fru att hon är vacker även om hon ser ut som en lastbil." Ricky, 10 år

Varför håller kära personer varandra i handen så ofta?

"De vill vara säkra på att deras ringar inte trillar av eftersom de betalade en hel del pengar för dom." Gavin, 8 år  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar