torsdag 31 juli 2014

Grattis Nea 5 år

Idag fyller min brorsdotter och gudbarn Nea 5 år :)
Som vanligt så var hon sockersöt i en vit klänning och överröst med presenter!
Hon fick bland annat en ny cykel, pärlor i alla dess former, en cool pilbåge, dockor o vagn, gnuggis- tatueringar, kläder och ja gu vet allt... :)

Nea hade både släkt och vänner på kalaset så hon stormtrivdes :)
Vädret var helt underbart så vi var utomhus vilket var väldigt skönt då 5 barn, under 5 år, stojjade omkring o lekte för fullt :)

Marcus o Emma bjöd på mängder med familjepizzor vilket var en jättebra idé och riktigt gott :)
De hade dukat upp ute i skuggan så det var riktigt skönt förrutom att getingarna tyckte maten va riktigt intressant ;)


Efter maten så  blev de gottgott ;) Emma hade som vanligt varit riktigt duktig i köket och bakat underbara bakverk!

Det tyckte getingarna också så efter vi alla hade sjungit för Nea och hon fått blåsa ut ljusen så råkade Victor bli lite skrämd medans han hade en geting på axeln och blev tyvärr stucken.
Men lite kyla och sedan plåster (som botar allt) så sprang han snart omkring igen med sin drake :)
Emma hade gjort en tårta, cupcakes och chokladbollar som såg ut som spindlar :)
Själv tog jag det lite lugnt med maten, kom på att jag inte ätit något sen i tisdags (idag är det torsdag) så ville inte chocka magen.

Efter maten fick ungarna gå skattjakt och hitta sina godispåsar och sedan var det fullt med skoj o lek :)

Jag hittade Neas pilbåge, lyckades träffa målet (halvfulla petflaskor) när jag satte mig ner på huk ;)
Den var svår att sikta med men jäkla vad kul det var :)

Måste skaffa mig en egen fast i vuxenstorlek ;) Ha testat på det några gånger förr och tycker det är riktigt kul! Inte de lättaste men med övning så ska man väl träffa målet ganska bra ;)
Hörde precis att en vän till mig skaffat en (i vuxenstorlek) som jag ska ska få lov att dregla lite över :)
Ska se vart han köpte sin o kanske kan köpa en egen tidigare än jag trott :D

Nea ville även att jag skulle få min fjärde tatuering tidigare än vad jag tänkt mig och jag var bara tvungen att tatuera mig ikväll...
Dock så skulle hon välja motiv och plats ;) tur att det inte är en riktig tatuerare som har dom kraven på en och att detta endast var en gnuggis ;)
Men tjejen har riktigt bra smak och känner tydligen mig för hon valde en döskalle till mig som jag skulle ha på foten ;)



Blev en mysig eftermiddag med familj och vänner :)


2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en bra dag! Gillar spindlarna. Vad hade hon gjort ögonen av?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm det var jättetrevligt :)
      Ögonen var vanliga plastögon som hon hade tryckt in i chokladen så de gick inte att äta. Men annars kan man ta lite vit o svart marsipan eller sugerpaste om man vill kunna äta hela spindeln :) benen hade hon gjort av lakritssnören :) dom va jätesöta :) o barnen älskade dom! Vanliga chokladbollar var innehållet som hon sedan doppat i choklad. Enkelt men så upplyftande o häftiga :)

      Radera