måndag 14 juli 2014

Eftersatt....

Sorry men har inte haft humöret eller tankarna på topp för att vara här inne på ett tag... o ska inte skrämma bort de få som läser denna sidan med dumma inlägg heller... 
Men de va kul att höra från bästaste Malin att hon saknar mina inlägg så nu ska jag bli mycket bättre på att inte försumma sidan även om humöret o tankarna är i botten då o då... 
Min fantasi skenar iväg ibland (på både gott o ont) men hamnar den på en dum tanke så kan jag hinna tänka många dumma saker om mig själv, innan man har all fakta och märker att tankarna o fantasin har verkligen överdrivit... Men ja, på sistone ha mina tankar varit som en dum blondin så ha besparat er från det... ja förutom de som står mig närmast som jag bollat allt med... Tack o lov för att man har underbara vänner som finns där och står ut med en natt som dag!! 
Ni är guld värda! 



Jag har just nu semester :) och är inne på min andra vecka (av fyra) och det är alldeles underbart :) jag älskar att vara ledig o ta dagen som den kommer och bara njuta. tyvärr så är man inte mångmiljadär så man kan inte ha det så här jämnt. men ja de kanske hade blivit lite tjatigt... fast ändå, jag tror inte det för jag ha så himla många bollar i luften så alla projekt kommer jag nog aldrig att hinna avsluta innan man är med ena foten i graven... 

Förra veckan så hade vi underbart soligt väder med runt 30 grader i solen varje dag <3 njöt som en gris o ja ser ut som en oxå eftersom man aldrig lär sig att smörja in sig innan en fika med Tessan på Espresso House, nya stället i stan o jag älskar deras inredning så där kommer det att bli fler gånger... o ja utbudet va oxå helt oki men jag koncentrerade mig mer på lokalen ;)  

   Och det var riktigt roligt att träffa Tessan vars mage bara växer mer o mer... 1 månad kvar till lille fisen tittar ut :) 


Jag dammade även av min cykel i tisdags... har inte cyklat på den på flera år, o inte tränat heller för den delen... så ja varför inte börja med att cykla sträckan Nättraby - Hästö som ligger på 1,1 mil... störd är man o jag ångrade det redan vid järnvägen vid mitt, ca 1 km från hemmets soliga veranda :P
Men det var bara att kämpa på, gassande solsken då kl var halv tolv o ca 28 grader varmt och självklart motvind på sina ställen...

Men 37 minuter o en ganska öm bak senare så var jag på Hästö och faktiskt nöjd med resultatet :) 
Trodde de skulle ta mycket längre tid men med lite hårdare musik i lurarna så va de bara att trampa på :) 
La mig senare att solade på mormors altan medans jag väntade på att killarna skulle komma o vi skulle bära möbler :) 

Vi har även fortsatt endel med vår renovering här hemma, småfixar lite i köket och sedan har vi gått in i skafferiet, vi har reglat upp väggarna och isolerat ena väggen som är mot köket så inte kylan o värmen hamnar på fel sida väggen, gipsat och lagt klinkers på golvet, nästa steg är att spackla, slipa o måla väggarna och sedan foga golvet. 
Sen ska här byggas hyllor :)
Jag har ritat upp en mall på hur jag vill att det ska se ut där inne o förhoppningsvis så kan Johnas bygga det :) Kom precis på att jag glömde köpa lite saker till bygget igår när vi var på IKEA, typiskt... men men 


I helgen var det Tosiga Bonnadan i Ronneby, en tredagars marknad som man bara måste gå på, tradition!  :)
Jag gick i lördags med bästaste Malin o Daniel, Johans är tyvärr inte det minsta intresserad av sånt så han ville inte gå, men de blev en härlig o mysig förmiddag ändå. 
Det blev lite marknadsremmar att smaska på och lite lunch i form av en frusen chokladdoppad banan :) nomnomnom 

Senare på lördagen så var det dax för mig att vara tillbaka på Statt, jag har inte jobbat där på ca 1 år så det var kul att vara tillbaka :) Bröllopsdax :) 
Visade sig att det var en gammal tävlingsvän sen 18 år tillbaka som man efter tävlingarnas slut tappat kontakten med som gifte sig :) 

Efter 12½ timme så var jobbet över, hade riktigt kul med kollegorna och jag spenderade kvällen efter middagen som bartender åt gästerna, det var ett bra tag sedan som jag axlade den rollen så det var riktigt roligt att vara tillbaka igen :) Visst det är inte min vanliga bar o inte lika avancerad men det var ändå riktigt roligt! 
Tydligen var jag trevlig mot folket för en av kaptenerna på bröllopet sa att jag var vacker och sprallig så det hade varit kul att lära känna mig, o sen gav han mig sitt telefonnummer :O 
Hahaha jag tar det som en komplimang och det gjorde verkligen min kväll, längesen man fick en sån komplimang men som han nog fattade själv så kommer jag inte ringa honom ;) men kul var det! 
Tänk vad lite som egentligen kan göra någon glad, lite uppskattning, komplimanger och uppmärksamhet, svårare än så är det inte men tyvärr så fattar inte alla killar det. 

Vi var som sagt på IKEA igår en snabbis, var tvungna att åka upp en runda till Kalmar igår för att kika in på Bauhaus en runda så då blev det även en tur till New Yorker, blev roligt nog 2 BH:ar, trosor, en kjol o en tröja, supernöjd!  :)
Denna veckan har varit rolig och även om vi gjort en del så har jag tagit det lugnt, funderat en hel del, försökt ha humöret på topp o njutit av solen. 


Ses snart igen men inte så lång väntan som sist... lovar! 

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Saknar också dina inlägg samt saknar dig på jobbet :-)
    Härligt att du har en bra semester.

    Angående dina tankar så är det bästa om du kan sluta. Vet lättare att säga än att göra. :-)
    Vet exakt hur du har det och tror inte det är ovanligt att man tänker/grubblar. Men som du vet så är det inte hälsosamt för det drar ner ens humör i botten, för oftast är det ju inte glada tankar man har.
    Jag har ett "stoppord" så varje gång jag börjar tänka tar jag fram mitt stoppord för att få mig att sluta tänka/grubbla. Hjälper en inte att sluta grubbla, men hindrar dig innan du har kommit för långt i grubblandet.
    Samt mindfulness eller meditation hjälper också.

    Kram
    /Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar dig oxå!!
      Du har helt klart rätt, måste nog hitta ett stoppord jag oxå för när det väl sätter igång så hamnar man djupt ner i skiten och det är lättare att hamna där än att ta sig därifrån har jag märkt... konstigt att vi alltid e så dumma som tillåter oss att hålla på så här.
      Jag försöker ofta göra nått helt annat eller lyssna på nån spännande ljudbok eller göra nått som gör att jag inte kan tänka för o ta mig loss men ibland så går det inte... som nu...
      Hoppas att du har de bra på jobbet o att du mår bra!!
      O glöm inte att ta dina promenader när vädret tillåter det! :)
      Kram på dig!!

      Radera