tisdag 15 juli 2014

Cykling o Sh´bam

Idag tänkte jag att nee nu är det dax att cykla igen :) får ju inte tappa detta när jag väl har hittat tillbaka till min sadel :) 
Det blev en runda på 1.1 mil på 35 minuter så jag är ganska nöjd men det ska bli bättre!! :)
Förhoppningsvis så ska jag kunna cykla till jobbet senare efter semestern, de e iallafall planen.... 


Jag var inte lika slut eller röd i fejjan denna gången men man kände de lite i benen i uppförsbackarna mot slutet. Men det bästa av allt är nog att det ömmar inte lika mycket, knappt nått alls, i rumpan efter denna turen så snart ha nog min rumpestump vant sig vid att cykla :) 

När jag kom hem sen så tog jag o njöt i solen medans jag oljade in mormor o morfars gamla utemöbler, morfar har en gång i tiden gjort dessa så jag blev jätteglad när jag fick överta dem nu när huset såldes. 
De består av en soffa för 3-4 personer, ett bord och 4 fåtöljer :) Morfar var snickare så han har letat upp ett ungt träd eller större gren och använt denna till fot till bordet och sedan byggt resten helt för hand :) 
Han gjorde mycket finurliga saker så det var jättekul när man blev äldre o la märke till alla konstverk som han skapat.
Jag fick även en lampa som han gjort av olika färgade glasprovbitar som man hade förr och satt ihop detta till en lampa :) 
Ska lägga upp bilder på detta längre fram... 

Brossan fick bl.a. ett vitrinskåp av trä o glas. Och även en moraklocka som bar hans årtal på  :) 
Morfar var duktig, mormor har bland annat kvar i lägenheten en hylla som han gjorde av cykelekrar, rep och glashyllplan :) 

Jag fick även ett meddelande från min vän Lise som behövde lite hjälp med licenseringsvideo för Sh´bam ikväll, självklart ställde jag upp fast jag hade inte en aning om vad Sh´bam är för något, med jag var på Loket (Lok&motion) vid sju :) 




Det visar sig att Sh´bam är ett danspass på 45 minuter till många stora danshits där varje låt har en unik koreografi, en koreografi som till 90 % består utav att du ska jucka o skaka rumpan :P 
hahaha här har man inte tränat dans på flera år och knappt tränat alls de senaste tre åren men nu ska man skaka rumpan, ha händer o fötter i rätt ordning till ett tempo som är 190 o medans skiten filmas :P visserligen va ju fokuset på Lise men ändå ;)

Men vi hade riktigt roligt! Iallafall jag fast, det blev några missar här o där... det var faktiskt ett kul pass och Lise är som vanligt helt galen o toppen! Hon fick med oss på en kväll ute i baren i fantasin medans vi drog med oss kvällens drömprins hem så vi kunde visa upp våra juckande höfter för honom ;) 
Haha undra vad de som kommer kolla på videon säger om Lises historia angående att ta med drömprinsen hem efter en utekväll :) Hoppas att de har humor o skrattar!! 

Jag hade iallafall roligt och man märkte inte hur fort tiden gick eller att man faktiskt tränade, men de är väl det bästa med dans :) Helt plötsligt så var 45 minuter över och Lise sa fuck fuck fuck men jag tyckte att hon var kanon!! Hela hon lever verkligen in sig i sina pass så det är alltid kul att vara med på dom, hon har en sådan inlevelse när hon gör sitt jobb! Och hon är verkligen grym på att dansa!! :) 

Nu är det förhoppningsvis snart dax för middag, liiiite senare än vanligt, grillad fisk i paket, nomnomnom :) men de kan behövas efter denna dagen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar