onsdag 4 juni 2014

Min födelsedag :)

Jag fyllde år i måndags och eftersom Johnas var iväg på jobb då så blir det lite firande i helgen istället :)
Han kom hem i fredags med 32 st röda rosor, en för varje år. :D
I lördags så var vi ute och åt två rätters på Lisas sjökrog, älskar fisk så det var underbart gott, dock hittade vi ingen passande o mumsig dessert så då gick vi vidare upp till Glassiären istället och tog desserten där istället. Det var ju inte helt fel precis... tog en kula med hasselnöt, älskar ju nötter så den passade mig perfekt. Räcker dock med en kula då en kula på Glassiären är minst 3 kulor. 




I måndags när jag faktiskt fyllde år så då ringde han o bad mig öppna min nattursbordslåda (som jag typ aldrig öppnar) och där i låg det ett paket med ett underbart armband i silver o svarta stenar. 
Dagen fortsatte sedan som vanligt men på eftermiddan så åkte jag tillsammans med doggsen in till stan för o träffa tjejerna. Uppskattar verkligen att de tog sig tiden att träffa mig för att fira min dag så jag inte behövde göra det ensam. 

Jag träffade Tessan, Ulrika o Fian med lilla Jonathan inne vid Glassiären, tyvärr kunde inte Malin o Vickan vara med men vi andra hade mysigt ändå. 
Vi shoppade glass som smälte snabbare än vinden o gick o satte oss på solsidan i Karlskrona. 
Nova ville ha allas glass men höll sig liggande under mig mesta tiden o väntade medans Britta va nyfiken på
allt annat o fåglarna som var i närheten o ville springa runt o busa. 

Fåglarna lyckades attackera Fian när hon skulle hämta tillbaka Jonathan som tyckte måsarna va jäääätte intressanta, helt plötsligt såg vi hur en jättemås kom o nästan satte sig på hennes axel för att den ville ha hennes glassrån. Så pafft! 

Efter mycket skratt o prat så rundade vi av o jag åkte hem igen med två väldigt trötta hundar som tycket mjukglass var jättegott :) 

På kvällen sen så träffade jag en vän o gick ut en promenad, det var riktigt härligt ute o mysigt att komma ut lite igen, gick ut mot Jämjö o som vanligt när vi e ute o går så lyckas vi alltid gå vilse :P 
Mer skratt o tillslut hittar vi nått som liknar en stig... eller inte...

Det var en mycket mysig o trevlig eftermiddag men tyvärr måste även ens födelsedag nån gång ta slut... bara 363 dagar kvar till nästa... ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar