söndag 18 maj 2014

Vädrets motsatser..

Denna helgen har verkligen vädret varit sin raka motats, i lördags var det underbart varmt ute, vi koncentrerade oss på trädgården denna dagen. Kan ju inte vara inne o jobba varje gång solen skiner :)
Så jag gav mig lös på blivande potatis- o grönsakslandet, fortsatte att skyffla bort all tantans blommer o allt gräs och ogräs som har hamnat där under senaste året, hann nästan med att ta bort allt innan Johnas behövde min hjälp.
Vår åkergräsklippare har ju gått sönder o den nya motorn kommer inte förrens tidigast nästa vecka, så gräset ha blivit aningens högt nu... sol o regn har ju inte hjälp oss precis...
Men vi lånade mammas trimmer o Johnas lånade sin pappas handgräsklippare och vi hann med att klippa halva baksidan under lördagen, ganska komiskt egentligen att man är två personer som håller på en halv dag med att klippa gräset o så hinner man halva baksidan... sen har vi framsidan o sidan på andra sidan ån oxå... Hoppas verkligen motorn kommer nästa vecka...
Jag missbedömde solen lite o hur länge jag va ute i den så nu ser man ut som en stekt gris över axlar o övre delen av ryggen :S Tack o lov finns aloe vera :)
Men det känns riktigt skönt o bra att titta ut över baksidan och inte se vår djungel längre, det finns hopp för vår trädgård oxå :)
Längtar tills hela gräsmatten e klippt, då kanske man kommer på lite roliga idéer för hur vi ska designa tomten :)

Britta har lärt sig den hårda o onda vägen att det inte är bra att jaga o försöka äta upp getingar... de sticker nämligen tillbaka.
Upptäckte hur hon helt plötsligt började pusta o frusta o tungan åkte ut hela tiden... såg en ganska tillknycklad geting liggandes på golvet. Britta vägrade som vanligt låta mig titta o pilla på henne så de va bättre att ta fram tången o sen hårdhandskarna.
Såg att hon  hade en liten varig gegga på läppen o när jag drog i den så kom de fram en liten tag, tack o lov att det var varigt för annars hade jag inte sett den.
Numera när man säger ordet geting så backar Britta undan så förhoppningsvis har hon lärt sig sin läxa... däremot så gillar hon fortfarande att jaga flugor :P
Lördagen var helt underbar med strålande sol o värme!

Söndagen däremot var raka motsatsen... det öste ner!
Det verklien ösregnade o åskan mullrade men tyvärr så bröt den inte ut helt.
Men ingen mer gräsklippning denna helgen utan vi koncentrerade oss på att fixa inne istället...
Vi slipade o vävade hela övre hallen o trappan, de va inte roligt i trappan då vi inte nådde ordentligt, men håller man en stege som står lite på tvären så kommer väl den inte att rasa ;)
Tillslut så blev vi äntligen klara, nu ska jag bara måla de nästa vecka :)
Sen ska jag fixa fotorna till fotoväggen oxå så den kommer upp, hoppas bara att den kommer att bli bra, ser däremot inte fram emot att gå igenom alla våra bilder, ca 3500 st, för att välja ut vilka jag vill ha upp om renoveringen på väggen...
Johnas slipade även ytterdörrarna medans jag va på Blekinge Plantan så den kan jag oxå måla :)
Härligt!! Snart är hallen helt klar :D

Känns riktigt skönt att nu börjar de gå framåt igen, snart är kanske nedervåningen klar... bara tre rum kvar :)

Däremot så gillade min kropp som vanligt inte slipdammen så det började klia, däremot så kliade det inte lika mycket som förr så det känns bättre :) snart kanske man kan sluta äta medicin dygnet om pga slipdammet :)

Hoppas att ni alla där ute har haft en underbar helg, solen gjorde så att man verkligen längtar till sommaren nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar