onsdag 14 maj 2014

Sprungit

Idag satt jag på jobbet o som vanligt var ljudboken igång, denna gången va det en deckare med poliser i Stockholmstrakten som löser ett mord under Stockholms maraton, Andra andningen av Sofie Sarenbrant, och jag blev sugen på att ut o springa. 
Jag har inte sprungit på evigheter o blev lite paff över att tanken ens var där. 

När jag kom hem o tagit ut dogsen, städat o fixat lite så kände jag att varför inte. 
Jag bytte om o tog med mig Nova ut för att om jag inte skulle palla att springa mer än 5 meter så har jag henne som ursäkt o kan gå en promenad istället, dessutom behöver hon oxå röra på sig :)
Men Nova va het på gröten o sprang på, det gick bra för oss, enda gången vi stannade va när hon behövde kissa, försökte till o med att gå lite men hon fortsatte att springa så de va bara att pinna på :) bra springkompis :)
Vi mjukstartade med en tjugo minutersrunda så jag e nöjd :)
Ska försöka att fortsätta med detta och göra det till en vana. Men får väl se hur de har gått med de om en månad... Har redan skoskav :P

1 kommentar: