tisdag 29 april 2014

Vänner...

Det är alltid trevligt att träffa nytt folk men tyvärr så klickar man inte med alla, men de som man verkligen klickar med är det kul att träffa o prata med.
Och endel förstår man sig inte alls på men de kan vara lite roligt de oxå när man står som ett levande ? ibland... det som är det tråkigt är när man verkligen klicka med någon o sen så vänder den personen en ryggen. 
Satt precis o kollade på gamla bilder o minns förr i tiden och det är tråkigt när man ser personer man umgåtts  ofta med och haft riktigt roligt med som tyvärr av olika anledningar inte finns kvar i ens liv längre. 
Vissa personer glöms bort lite men vissa sätter djupa spår o man undrar hur livet vore om saker o ting hade hänt annorlunda och hur de mår idag. 
Så var rädd om dom ni har runt om er för man vet tyvärr inte vad som händer imorgon... 
Hade en vän som jag umgicks med var o varannan dag med och hon var verkligen en riktig vän, en som man kunde räkna med o så. Tyvärr så var hon bara borta en dag o kom aldrig tillbaka igen... det tråkigaste med det är att det är utan en förklaring. 
Men vissa vädersätter inte vänskapen lika mycket som andra. 

Jag har precis börjat prata med en ny person som jag trodde jag känt sen innan men visat sig att nej det har vi inte gjort... men vad gör de när man kan lära känna varandra nu? 
De e kul när man börjar prata med en ny person o märker hur mycket man har gemensamt o samtidigt så undrar man varför ha inte vi träffats tidigare? 
Sen finns det dom personerna som man inte alls ha nått gemensamt men ändå så klickar man o funkar ihop... världen är knasig ibland men de gör den väl lite roligare att leva i... 

Men nått jag har lärt mig under min resas gång med vänner o personer är att man ska vara rädd om dom! 
Och man märker verkligen vilka som är ens riktiga vänner som finns där i vått o torrt och när man behöver dom. Även om man inte träffas varje dag så är dom för en utan att blinka. Dom är vännerna man ska vara rädd om och uppskatta! 
Men tyvärr finns de dom man tror är ens vän men som tillslut sviker en o då e de bara att blicka framåt o leva vidare... 

Jag är glad att jag idag har vänner som jag verkligen kan kalla vänner och endel vänner som jag inte ser "bara" som vänner utan som min familj. 
Utan dessa personer vet jag inte hur jag skulle klara av dagarna. Dom är alla guld värda! 

1 kommentar: